Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NGT leverer ikke det de lover


Anbefalte innlegg

Tror nok de leverer den hastigheten de skal, såfremt du ikke har lang og dårlig linje til sentralen.

Det som derimot irriterer mer og mer er at de nekter å innse de har et seriøst ping peak-problem for brukere i bergensområdet. (Har så langt ikke hørt om problemet på øst/sørlandet...)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det hjelper utrolig lite om NGT sender meg en ny router. Hastigheten bestemmes ikke av router men av sentralen.

 

Og kalle meg en Whiner fordi jeg mener det er dårlig at de ikke kompanserer signaltap for utlinje men kun for inn line er mer barnslig og fjortiss oppførsel etter min mening en den første posten!

 

Og ja jeg er helt enig at det burde være en aldersgrense her og dermed ville denne posten vært halvert!

 

Har dere ikke noe saklig å komme med eller rett og slett ikke vet bedre så ikke si noe!

 

NGT lever IKKE 88kB/s på utlinje. De kan bytte ut så mange routere de bare orker det har ingen betydning.

 

Bor forresten 300 meter fra sentralen!

Endret av ReVoX
Lenke til kommentar

Jeg lurer virkelig hva du har brukt for å måle hastigheten din og hvilke applikasjoner som hadde internet tilgang da du satte igang den lille speedtesten din. Du kan eventuelt bruke NetLimiter eller et eller annet traffic control for å se hva og hvor du er koblet til før du kjører igang testen. En annen ting for at linja di kan være no tregt er at enten så bor du for langt unna sentralen eller så kan det hende at en eller annen i blokket har en eventuelt fet linje som kan forårsake noe ligenende for at du ikke får maks speed. Det med at DL faller pga UL er rett og slett fordi NGT har ikke full duplex, så sånt skjer

Lenke til kommentar

Jeg skaffet meg SHDSL fra NGT for en stund siden etter å ha forhørt meg litt rundt med andre som har det og hvilke hastigheter de fikk. Skuffelsen var derfor stor da jeg plugga til den nye routeren og gikk inn på itavisen for å sjekke hastigheten. 1,7Mbit/s på en linje som ifølge ngt sine sider skal klare opptil 2,3Mbit. Tok testen ett par ganger til med samme resultat. tok turen innom DinSide etterpå for å sjekke inn-/uthastigheten. 1,7Mbit inn/ut.

Hastigheten er mye større enn det jeg hadde før så jeg klager ikke på det, men jeg er litt skuffet over at NGT ikke kan kompensere iform av rabatt eller noe. det er jo snakk om 1/4 mindre båndbredde enn det jeg betaler for :ermm:

 

Jeg har også de samme problemene (innhastigheten blir halvert når jeg ligger på full guffe ut og omvendt) med pakkekræsj som jeg hadde med adsl-linja, noe som forundrer meg siden jeg hadde fått inntrykk av at det ikke skulle være noe problem. (kan det være feile innstillinger ett eller annet sted?)

Lenke til kommentar

Adsl har ikke full duplex uansett.

 

Og jeg bor ikke i en blokk. Og har kort avstand til sentralen.

 

Grunnen må ligge i signaltap som det ikke blir kompansert for. Er jo tydelig det når de setter inn linje til 3774 får å åpne 3000 stabilt.

 

Bruker ikke noen program som tar båndbredde annet enn de jeg ønsker.

Samme tilfelle på alle maskinene i huset så feilen ligger nok ikke der.

Lenke til kommentar
Jeg skaffet meg SHDSL fra NGT for en stund siden etter å ha forhørt meg litt rundt med andre som har det og hvilke hastigheter de fikk. Skuffelsen var derfor stor da jeg plugga til den nye routeren og gikk inn på itavisen for å sjekke hastigheten. 1,7Mbit/s på en linje som ifølge ngt sine sider skal klare opptil 2,3Mbit. Tok testen ett par ganger til med samme resultat. tok turen innom DinSide etterpå for å sjekke inn-/uthastigheten. 1,7Mbit inn/ut.

Hastigheten er mye større enn det jeg hadde før så jeg klager ikke på det, men jeg er litt skuffet over at NGT ikke kan kompensere iform av rabatt eller noe. det er jo snakk om 1/4 mindre båndbredde enn det jeg betaler for  :ermm:

 

Jeg har også de samme problemene (innhastigheten blir halvert når jeg ligger på full guffe ut og omvendt) med pakkekræsj som jeg hadde med adsl-linja, noe som forundrer meg siden jeg hadde fått inntrykk av at det ikke skulle være noe problem. (kan det være feile innstillinger ett eller annet sted?)

testene er ikke reelle hva gjelder hastighet.

jeg opplever selv det du sier , hvis jeg tester på itavisen eller digi.

men den faktiske hastigheten hvis jeg laster ned filer, er alltid over den hastigheten jeg betaler for (måler hastighet med download/upload meter).

derfor ikke noe å klage over.

 

selv bredbåndsfabrikken har eff. tap på sine linjer..ingen som faktisk har 10mbit ul/dl

 

EDIT: leif

Endret av deep750
Lenke til kommentar

Jeg kjører NetMeter og den viser max 213KB/s. NetLimiter (som jeg beklageligvis må bruke innimellom) viser lavere. Men jeg får teste linja et par måneder til og hvis det ikke blir noe forandring så går jeg tilbake til adsl. En vakker dag kommer det nok fiber fra det lokale kraftselskapet her og ;)

Lenke til kommentar

Jeg har problemer med min linje støtt og stadig. Skjønner egentlig ikke hva det kan være jeg. All nedlasting går plutselig helt uten videre utrolig treigt, og det kan ta flere minutter for å åpne en vanlig internettside, f.eks google.com. Noen som har peiling på hva det kan være for noe?

Lenke til kommentar

ITavisen.no speedometer resultat:

 

IP-adressen 80.203.27.131 lastet ned 889913 Bytes

på 1.156 sekunder.

 

Nedlastingshastighet: 6159 kbit/s.

 

Echo linja - det blir dog umulig å få et korrekt resultat da den ikke får initalisert seg på den korte tiden.

 

 

Her er input settings i ruteren:

----------------MAC Address--------IP Address-------Status--------------

Ethernet LAN: 00-00-c5-bd-xx-xx 10.0.0.1 100Mbps Full Duplex

ATM ADSL WAN: 00-00-c5-xx-xx-xx 80.203.27.131 Up: 8032/864 Kbps

 

Profile Name--------Rate------%Use--Remote Address-----Est-More Info----------

 

Nextgentel 8032/864 0/0 IP 127.0.0.2 Lsd NAT 80.203.27.131

Endret av allyse
Lenke til kommentar

Nå er jo echo-linjen ikke en garantert 8mbit-linje. Stpr klart og tydelig på NGT.no at echo er opptil 8mbit avhengig av linjekvalitet.

 

Men uansett; Ja, jeg synes det er småteit at NGT ikke tar hensyn til signaltap på upload også.

 

Nevertheless.. NGT "ruler gata" når det gjelder upload i forhold til andre ADSL-leverandører.

Lenke til kommentar
Nå er jo echo-linjen ikke en garantert 8mbit-linje. Stpr klart og tydelig på NGT.no at echo er opptil 8mbit avhengig av linjekvalitet.

Ja. er klar over det. For min del syntes jeg at jeg får godt igjennom linja. Jeg får 8mbit og det kan jeg ikke klage på :) Bedre enn hva jeg fikk på den forrige plassen jeg bodde :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...