Novec Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Etter å ha testet både Arctic Silver 3 og Arctic Silver 5 har vi fått mange forespørsler om å teste kjølepastaen Céramique fra samme selskap. Som navnet sier er den ikke sølvbasert, men betyr det at den er dårligere? Les testen her Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Slett ikke dum ytelse det Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Som forventet, og takk for det. Tror jeg skal ha meg en tube. Det nevnes ingenting om konsistensen, men jeg har lest den vistnok skal være veldig grei å påføre. Kan du/noen bekrefte dette? Lenke til kommentar
EC Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Aj - det glemte jeg! Konsistensen er omtrent som AS3, muligens noe mer tynnflytende. Altså meget lett å påføre. Lenke til kommentar
EDB Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Rent ytelsesmessig ligger den et stykke bak AS-5, men er tilsvarende bedre enn AS-3 AS5 som er bra vettu Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 (endret) Det står at pastaen koster halvparten av AS5 i testen, men for en tid tilbake kjøpte jeg en 22grams tube til under 100-lappen...da blir prisforskjellen betraktelig større. Endret 22. april 2004 av Muffinman Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Godt å vite at den kan klines utover i socketen etc uten at den kortslutter noen verdens ting, har måtte bruke en billig billig pasta en stund til slikt. Men et litt annet spm, noen som vet beste kjølepasta for minus grader? Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Virket som en rimelig og grei pasta Lenke til kommentar
notarget Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Ja, gjorde det. Men jeg har en liten tube med AC5 her, så jeg tror jeg benytter den istedet. Fin test Lenke til kommentar
Bofur Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 (endret) Er det ikke over et år siden dette produktet var tilgjengelig a? Anyways så er det viktig å få med seg den litt spesielle metoden en skal bruke ved påføring av Céramique. product instructions Påføres kjøleribben først Så fjerner man dette med å tørrpusse det av med papir som ikke loer, (kaffefilter er perfekt til dette) Dette gjøres for å fylle ribbens kjøleflate med Céramique Så påfører man en nytt lag på ribben omlag med tykkelsen til et brevark Det skal gå minimum 25 timer før en oppnår såkalt: partikkel til partikkel konduktivitet Endret 22. april 2004 av Bofur Lenke til kommentar
EC Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Bofur: det stemmer, og det meste av det kan du faktisk også lese i vår goopguide - som jeg her benytter sjansen til å trekke fram igjen: http://www.overklokking.no/guides/goopguide/index.html Takker for at du sa fra om viktige ting! Lenke til kommentar
White_Tiger Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 (endret) AC skal påføres på en annen måte enn AS http://articsilver.com/ceramique_instructions.htm Det som er annerledes er at du skal ikke smøre utover pastaen på kjærnen i følge Arctic Silver Inc. Endret 22. april 2004 av White_Tiger Lenke til kommentar
Olle P Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 AC fungerar bra. Det är den enda mer avancerade goop jag använt, så jag kan inte jämföra med AS. AC är ganska segt i konsistensen, när man sprider ut det (på kylflänsen)känns det som vältuggat tuggummi. Spridningen på värmealstraren (CPU/GPU) blir helt okej. Alla andra goop jag använt, standard silikonbaserade samt Titan silverbaserad, är mer lättflytande. /Olle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå