Joffer Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Har installert Fedora Core Test 2, og også lagt inn en rsyncing av Fedora katalogen fra ftp.uninett.no på ftpserveren min (intern). Hvordan får jeg konfa' Fedora / up2date til å laste ned fra denne serveren? Via up2date-config så kan jeg angi en path, som standard står til en XMLRPC fil eller noe sånn... Hjelp?? Lenke til kommentar
Joffer Skrevet 22. april 2004 Forfatter Del Skrevet 22. april 2004 fant ut at det kanskje er /etc/sysconfig/rhn/sources som jeg bør sjekke ut... men så oppdaget jeg 'yum' og er litt confused.. bruker fedora yum? apt? up2date? Lenke til kommentar
xeon Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 bruker både up2date og yum.... /etc/sysconfig/rhn/sources og /etc/yum.conf må endres dersom du skal bruke begge (noe som er en fordel ettersom de har en tendenes til å være litt ustabile) Lenke til kommentar
foolish Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Fedora er basert på Red Hat Linux 9 og der brukte de up2date, up2date henger forsatt med. I fedora core 1 ble også yum lagt til, da yum hadde nådd et slikt nivå at det var en like og (bedre) løsning enn up2date. Up2date kan bruke både up2dare repositories (fra red hat network), yum repositories, og apt repositories og er sådan veldig bra. Men jeg liker ikke up2date, up2date er tregt, vanskelig å bruke og tungvindt. Yum er overlegen og jeg ville brukt yum om jeg var deg, faktisk bruker jeg yum selv. Der finnes en rask introduksjon til de viktigste kommandoene i yum her: Når det er sagt er oppsettet med rsync osv. helt unødvendig. Både yum og up2date vil lagre kopier av pakkene du installerer lokalt, og med norsk mirror vil det ikke være noe problem. Men om du vil legge til et lokalt mirror i /etc/yum.conf gjøres det med å legge alle pakkene i en mappe, for å så bruke kommandoen yum-arch /sti/til/mappe Åpne så /etc/yum.conf og legg til repository etter mønsteret der med basearch=file:/sti/til/mappe Husk at det finnes www.fedorafaq.org og der kan du finne svar på nesten alt du lurer på. Der finnes også www.fedoraforum.org og www.fedoranews.org som begge er fine steder å finne hjelp. Lenke til kommentar
xeon Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Men jeg liker ikke up2date, up2date er tregt, vanskelig å bruke og tungvindt. Yum er overlegen og jeg ville brukt yum om jeg var deg, faktisk bruker jeg yum selv. Jeg ville sagt det samme, bare omvendt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå