Gå til innhold

ADM XP2600 @ Abit NF7S v2

loc-dog

Anbefalte innlegg

Heisann godt folk!

Jeg sitter nå her i nattemørket å fantaserer litt om overklokking. Men, da jeg ikke kan så fryktelig mye om akkurat dette temaet tenkte jeg at jeg like godt skulle legge til en post her på forumet i håp om at noen her kunne komme med noen gode råd og forslag til hvordan ting bør være.

Jeg kjører en AMD Athlon XP2600+ 1.917 GHz med en Cooler Master AERO 7 Lite på ett Abit NF7S v2 hovedkort.

Jeg lurer da i denne sammen hengen på om hva slags hastigheter jeg burde kjøre de forskjellige tingene på? Noen som har noen gode forslag?

External clock, CPU core og Multiplier Factor, og til slutt eventuelt også hva slags spenning jeg burde gi chipsettet mitt.

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Går utifra at du har en ulåst CPU, og da er det jo egentlig bare å klokke i vei :)

Er ikke helt sikker på hva en 2600 står på default, men du kan prøve litt forsiktig i begynnelsen. Hvis du begynner å klokke ovet 2200mhz må du antakligvis stille opp vcore et par hakk. Du trenger som oftest ikke å stille volten på chipsettet, med mindre du kjører høy FSB eller høy klokk.

Lykke til ;)

Lenke til kommentar

Jeg satt faktisk akkurat å leste litt i gamle poster her, å kom over det at XP2600 barton prosessoren til en kar var låst. Er det slik at alle er det?

Min prosessor heter så meget som;

AMD Athlon XP2600+ 1.917 GHz

Socket A 333MHz, 512KB Barton, OEM

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...