Mira Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Har en Seagate 160GB s-ata 7200 disk. Og en WD 80GB 7200disk. Har mistanke om at en eller begge jobber fryktelig tregt. Hvordan får jeg testet dette? Hvilke program bruker jeg? Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Det er blitt sagt mange ganger av mange forskjellige mennesker, men sjekk Google. Her søkte jeg på "harddisk speed test", sjekk den aller første hit'en: "Ultimate Hard Disk Speed Test / How to benchmark?" Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Les harddisktester på f.eks www.hw.no og se hvordan de tester diskene. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Atto benchmark er mye brukt av disk reviewere/testere . Finner den bla. her: http://www.tweak.dk/andre-ny.php Lenke til kommentar
Mira Skrevet 21. april 2004 Forfatter Del Skrevet 21. april 2004 Har lest de fleste testene, men det står ingenting om hva man gjør forut for testene? Hvilke innstillinger man skal sette på, hvilke programmer man må lukke? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Skal disker testes uten påvirkning av fragmentering og OS . Testes de upartisjonerte .(slavekoplet med en annen som har os f.eks) Write test på hdtach f.eks gjøres på "rein" disk . Ellers får man ikke en reell ytelses index av disken . Det er jo ulik ytelse om de er partisjonert med fat/fat32 ntfs og allokeringen/fragmenter av eventuelle data som ligger på de . Det som må passes på er selvfølgelig at de er initiert med rett DMA mode i bios . ... Lenke til kommentar
ATi-Radeon Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Noe som het noe med sandra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå