Gå til innhold

**** Cheiftec 340w bråker noe inne helvete!!!

Anbefalte innlegg

Etter å ha hatt cheiftec BIGBIG tower med 340w psu i en måned har jeg begynnt og fikse støyen rundt omkring i kassa. Etter 2 timer med modding og fiksing testa jeg og stopp psu vifta. Da ble det åpnet en ny verden. Mye av den irriterende lavfrekvente bakgrunnstøyen ble borte.

Hva kan jeg gjøre for og utbedre problemt. Må jeg kjøpe ny psu. Hvis dette er løsningen hvor mye får jeg for den gamle 340 w som er en måned gammel?

BobboZ

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-04-03 23:46, Athlon Power skrev:

Er det trygt??

ja

Quote:

Hører man noe til den papst 12 dben?

Ja du kan høre den, men den vil ikke plage deg. Mange på forumet vil nok påstå at du ikke hører den også. Harddisken din bråker garantert dobbelt så mye.

Quote:

Hvordan er det da med kjøleytelse?

Den er dårlig, men den holder til PSUen, men du kjøler ikke ned resten av systemet akkurat med den

[ Denne Melding var redigert av: Anders Leipsland på 2002-04-04 00:01 ]

Lenke til kommentar

Har akkurat samme PSU, og har gjort følgende:

Lodde inn en 1/4 watt 50 ohm´s motstand i plussledningen for den eksisterende vifta, samtidig som at du "åpner" luftspaltene på sugesiden i PSU´n, ved å vri metallet ca 90 grader. Adskillig billigere, og fungerer minst like bra som en Pabst-vifte! :grin:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-04 00:17, Skrue skrev:

Lodde inn en 1/4 watt 50 ohm´s motstand i plussledningen for den eksisterende vifta, samtidig som at du "åpner" luftspaltene på sugesiden i PSU´n, ved å vri metallet ca 90 grader.

Eller hvis man har en hendig liten Dremel drill liggende, kutter man bare av metall stengene :I Jeg gjorde dette på et gammelt AT powersupply (for morro skyld). Minuset er at det drysser spon rundt om kring ettersom man kutter metallet. Derfor renset jeg powersupplyet med lufttrykk før jeg startet det opp. Spon *kunne* jo kortsluttet litt av hvert..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...