Redeemer Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 (endret) jeg har en AMD Athlon XP3000+ 2.11 GHz Socket A 400MHz Jeg har hatt en lignende emne her oppe før, men det var ikke så mange som kunne hjelpe meg. Kanskje ikke så rart? Som dere sikkert legger merke til er det en (400) fremfor (333). Jeg har fulgt samtlig guider jeg har funnet, men til ingen nytte. Jeg har forøvrig et abit nf2 v2.0 -s hk. og Twinmios pc 3200 ram. (holder dette eller bør jeg kjøpe ny?) Fsb er standard 200 og mp er låst. Volt 1.65 Jeg tenkte jeg ville fsb klokke denne, jeg har prøvd uttalige ganger men hver gang stopper jeg på 205, her nekter maskinen å starte igjen. Jeg har god nok psu og kjøling. har dere noen tips og triks til meg? (har en anelse at jeg burde bytte ram, men kan ikke være så skrå sikker) Endret 21. april 2004 av Redeemer Lenke til kommentar
meanbean Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 kjør lavere timings på rammen, øk spenningen til rammen og øk vcore. Vis pcen piper er det rammen som stopper deg, vis ikkje er det cpu --> øk vcore timinger som kan prøves er 3-3-3-11 eller høyere tall. har selv samme hk som deg, har ikkje komt over 210 stabilt men eg har twinmos ch5 brikker som ikkje klokker så veldig bra. Lenke til kommentar
Redeemer Skrevet 22. april 2004 Forfatter Del Skrevet 22. april 2004 Dette har jeg gjort, jeg har prøvd de meste klokke tipsene som er. Men jeg har ikke sett at noen har klokket en lignenede cpu, er 400 ? vanskligere å klokke en 333 ? if so? Lenke til kommentar
MaJuice Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Ja selvfølgelig er den det, da hovedkortet teoretisk sett ikke er laget for mer en 400 fsb, hadde du hatt en 333 prossesor kunne du klokket denne opp til 400 før hk hadde begynnt og gi seg.jeg har ikke vært borti abit, men jeg har hatt kort med nforce2 400 på, det gav seg på 212 Vet ikke om abit har muligheten for å gi chipset mer strøm? hvis tilfelle prøv det. Lenke til kommentar
Lickmastr Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 jeg har et abit nf7-s v.2.0 og jeg tror ikke det er det som stopper deg. jeg klarer 223++ Sikkert ram eller cpu Lenke til kommentar
Redeemer Skrevet 22. april 2004 Forfatter Del Skrevet 22. april 2004 sjekket du min cpu så er det neppe den. Kan heller være ram, men med dagens ram priser er jeg ikke så veldig intresert i å investere i det foreløpig. MaJuice tusen takk for info. jeg regnet med at det var dette som var problemet, men jeg velger å få verifisert det av andre først muligheten for å gi chipset mer strøm? Har en sann ekstra strøm kontakt plass i hk, sann som er typisk for intell å bruke? er denne safe og sette i? kanskje dette er det jeg trenger? Lenke til kommentar
niXmaster Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Jeg sliter med nøyaktig det samme som deg. Har likt hovedkort, XP3000+ (333MHz) og 512MB Geil Golden Dragon PC3200 minne (2-3-3-6 timings tror jeg). Jeg har prøvd å øke det som er av volt og timings, men kommer bare opp til ca. 203 eller noe. Klarte 210 en gang, men det går ikke nå lenger. Snodige greier. Hvis jeg prøver for høy fsb så vil ikke pc-en starte og det kommer bare pipelyder. Lenke til kommentar
MetaBaron Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 I likhet med mennesker, så er ikke hver bidige NF7-S 2.0 skapt likt. F.ex. det jeg for tiden er i besittelse av har en helt horribel northbridge som det er den verste bananformen på.. det var formelig så jeg følte at jeg måkte kjølepasta ned i et bunnløst hull. Regner sterkt med at det er grunnen til at jeg ikke klarer mere enn 209MHz FSB, for minnet er iaff up to spec på den fronten. (2x 512mbTwinMos m/Winbond CH-5) Ideélt sett burde jeg jo ha planslipt NorthBridgen, men det orker jeg rett og slett ikke på det nåværende tidspunkt, blir for mye bry. Så om dere sliter med høy FSB på NF7-S- & 2.0 så kan det være en idé å sjekke statusen på NorthBridge. Lenke til kommentar
Preludiac Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 (endret) Word!! Sliter med samme...skal si det er trangt for å utføre en evt plansliping der jahh... Endret 23. april 2004 av Preludiac Lenke til kommentar
Tom80 Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 har fått en ulåst xp3000 (333) skal prøve å klokke den snart Lenke til kommentar
niXmaster Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 CPU-en min er også ulåst, så jeg får klokket en del på multiplieren, men hadde jo vært greit å klokke opp fsb også. Får vel kanskje prøve med litt plansliping på NB om jeg gidder en dag. Lenke til kommentar
Redeemer Skrevet 23. april 2004 Forfatter Del Skrevet 23. april 2004 Da var det jo faktisk lurt av meg og kjøpe (400ern da jo) Hk vifta mi har stoppet opp *kjøpe ny* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå