Gå til innhold

Overklokking P4P800 Deluxe

Anbefalte innlegg

Satte inn to ekstra vifter i dag slik at jeg har 5 kabinettvifter i tillegg til cpuvifte. Maskinen min er 2.6 og i biosen min kan man overklokke automatisk. Og det gjorde jeg. Har økt den med 20 % til 3.12 Ghz, og den er stabil. Men cpuen får kjørt seg, og har vært oppe i 61 grader. Hvor varmt er det anbefalt at den skal være?

Den var oppe i 61 grader når jeg spilte bf1942, men er på 40-50 grader nå ved normalt bruk. Er det mye å overklokke fra 2,6 til 3,12 når man bare har vifter? Det er Intel 4 prosessor. Hvor mye anbefales det at man overklokker?

bono_head

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husk å låse PCI/AGP på 33/66 (hvis du ikke allerede har gjort det) - som regel bremser periferienheter (skjermkort/diskkontrollere etc.) lenge før CPU/chipset/minne sier stopp.

Kan også anbefale memtest86 (bootes fra CD) for å teste minnestabilitet.

timtowtdi

Lenke til kommentar

Kjørte prime95 i morges før jeg gikk på skolen, men skrudde av når prosessoren nådde 65 grader i begynnelsen av andre iterasjon. Synes det er veldig høyt, og kommer sikkert til å stille den noe tilbake. Hvilken vannkjøling anbefales da? Gjelder vannkjøling for hele kabinettet eller bare cpu?

Når det gjelder vannkjøling er jeg veldig fersk :-)

bono_head

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...