marw_the_big_headed_rhino Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Satte inn to ekstra vifter i dag slik at jeg har 5 kabinettvifter i tillegg til cpuvifte. Maskinen min er 2.6 og i biosen min kan man overklokke automatisk. Og det gjorde jeg. Har økt den med 20 % til 3.12 Ghz, og den er stabil. Men cpuen får kjørt seg, og har vært oppe i 61 grader. Hvor varmt er det anbefalt at den skal være? Den var oppe i 61 grader når jeg spilte bf1942, men er på 40-50 grader nå ved normalt bruk. Er det mye å overklokke fra 2,6 til 3,12 når man bare har vifter? Det er Intel 4 prosessor. Hvor mye anbefales det at man overklokker? bono_head Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Var jo litt høy temperatur, men den tar ikke skade av det. Har du kjørt Prime95? Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 22. april 2004 Forfatter Del Skrevet 22. april 2004 (endret) nei, men siden det er første gang jeg hører om det, skal jeg kjøre det. Takk for tipset forresten. Håper det funker fint å kjøre på 3,12ghz -b- Endret 22. april 2004 av bono_head Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Det bør kjøres på Torturetest lengst mulig. Og om du får feil så kan du prøve å sette opp Vcore ett hakk i BIOS Lenke til kommentar
timtowtdi Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Husk å låse PCI/AGP på 33/66 (hvis du ikke allerede har gjort det) - som regel bremser periferienheter (skjermkort/diskkontrollere etc.) lenge før CPU/chipset/minne sier stopp. Kan også anbefale memtest86 (bootes fra CD) for å teste minnestabilitet. timtowtdi Lenke til kommentar
Purify Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Var jo ikke så høy temp at det gjør noe særlig da.. Men det ville sikkert ikke skade om du kjøpte vannkjøling/bedre CPU-kjøling Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 22. april 2004 Forfatter Del Skrevet 22. april 2004 Kjørte prime95 i morges før jeg gikk på skolen, men skrudde av når prosessoren nådde 65 grader i begynnelsen av andre iterasjon. Synes det er veldig høyt, og kommer sikkert til å stille den noe tilbake. Hvilken vannkjøling anbefales da? Gjelder vannkjøling for hele kabinettet eller bare cpu? Når det gjelder vannkjøling er jeg veldig fersk :-) bono_head Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå