Woodoo Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Jeg driver å installerer Debian, men jeg står fast. Jeg er kommet til det punktet hvor jeg skal lage en "swap" partisjon med cfdisk. Så vidt jeg har forstått skal det bare være å trykke på "new" osv. Men jeg finner ikke noen steder det står new. Alt som står her er: Bootable, delete, help, maximize, print, quit, units og write. Hva må jeg gjøre for å lage en ny partisjon? Lenke til kommentar
sim Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Du må først ha ledig plass på harddisken som ikke er partisjonert, altså upartisjonert diskplass. Først da kan du lage ny partisjon. Lenke til kommentar
Klette Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Du trenger vel egentlig ikke en swap stasjon gjør man vel? Så lenge man har nok ram Lenke til kommentar
xeon Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 alltid greit å ha litt swap Lenke til kommentar
Woodoo Skrevet 22. april 2004 Forfatter Del Skrevet 22. april 2004 Du må først ha ledig plass på harddisken som ikke er partisjonert, altså upartisjonert diskplass. Først da kan du lage ny partisjon. Hva mener du? Jeg har ledig plass på harddisken (2 Gb.). Den er heller ikke partisjonert, det er bare en partisjon på den. Enda ser jeg ikke at det står "new" noen steder... Jeg gikk inn på help, der stod det at knappen for 'new' var 'n'. Men når jeg trykker 'n' skjer det ingenting... Noen som har aning om hva som kan være problemet? Lenke til kommentar
sim Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Du har fortsatt ikke noe ledig plass som er upartisjonert. Hele disken din er sannsynligvis èn paritsjon. Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Du må markere en entry i listen som er upartisjonert... Lenke til kommentar
Woodoo Skrevet 22. april 2004 Forfatter Del Skrevet 22. april 2004 Okei Dere får bare unnskylde meg, jeg kan ikke så mye om dette her... Hvordan får jeg disken upartisjonert? Lenke til kommentar
Sivert Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Okei Dere får bare unnskylde meg, jeg kan ikke så mye om dette her... Hvordan får jeg disken upartisjonert? Du må slette den gamle partisjonen. Vis du har noe på hd mister du dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå