Phara0h Skrevet 25. april 2004 Forfatter Del Skrevet 25. april 2004 Ok , nå har jeg klokka litt til ... 3417 Mhz... Virket litt ustabil nå ... var oppe i 3,5 da starta ikke windows screenshots: Lurte på ett par ting her ... Minnet står på Real Clock 163 Effective Clock 325 Hvordan spiller de 266 mhz jeg satte i bios inn her ? Er det ikke mer gunstig å kjøre slik jeg hadde den i stad, med prossesoren på 3166 mhz og ram på 452 mhz ? Virker nesten tregere på 3417 ... Lenke til kommentar
_Furien_ Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 (endret) Nå kjører du minnet på 2:1, og mister nok noe ytelse av den grunn... Du får det best når minnet kjører nærmest 200 MHz, eller gjerne mer! Ser også at du fortsatt ikke har økt VCore, tror nok du kan gjøre dette, men ikke alt for mye, prøv litt og litt... men: Overklokking foregår på eget ansvar Edit: Så en grov feil; er ikke helt sikker, men tror du kjører minnet steinsakte!, siden det ser ut for meg at den er på 81 Mhz.. da mister du mye ytelse Endret 25. april 2004 av _Furien_ Lenke til kommentar
Phara0h Skrevet 25. april 2004 Forfatter Del Skrevet 25. april 2004 Memory bus props. Effective Clock 325 Mhz... Jeg prøvde å endre vcore i bios , men når pc'en kommer opp så står den på 1,3xx hele tia ... skjønner ikke noenting ... Lenke til kommentar
_Furien_ Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Memory bus props. Effective Clock 325 Mhz... Jeg prøvde å endre vcore i bios , men når pc'en kommer opp så står den på 1,3xx hele tia ... skjønner ikke noenting ... Hva har du den på i bios da? Lenke til kommentar
Conan_Warrior Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Hva er CPU temperaturen på cpu'en din.. Før og etter kanskje? Lenke til kommentar
Tømrern Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Har Corsair xms 3500 pc 3200, 2x256 ram. veeldig bra til overklokking Lenke til kommentar
Phara0h Skrevet 25. april 2004 Forfatter Del Skrevet 25. april 2004 (endret) _Furien_ : Ram står på 266 Mhz , Vcore står på AUTO men har ingen effekt når jeg stiller på den viftekjølt CPU temp @ 2800 IDLE : 42 - 45 CPU temp @ 2800 STRESS : vet ikke vannkjølt CPU temp @ 2800 IDLE : 36 - 38 CPU temp @ 2800 STRESS : 40 - 42 CPU temp @ 3166 IDLE : 36 - 38 CPU temp @ 3166 STRESS : 40 - 42 CPU temp @ 3417 IDLE : 36 - 38 CPU temp @ 3417 STRESS : 45 - 47 Skjermkortet er det som er værst på temp ... under spilling av Far Cry når det 100 + , idle på 50 - 65(gleder meg til kjølern til skjermkortet kommer , da skal det klokkes ) Tømrern : Har ikke råd til ny ram ennå ;( snart svidd 17 000 ...(må kjøpe 2 og 2 brikker oxo ... for å få dual ddr) Edit : skrivefeil Endret 25. april 2004 av Phara0h Lenke til kommentar
Muteki Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Veldig bra!! Ser at det er et litt virvar med ledninger der, har du tenkte på kabel strømper? Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Pent utført Hvilken vannkjølingsblokk har du kjøpt til skjermkortet ditt?Venter spent på resultatene på klokkinga av skjermkortet Lenke til kommentar
_Furien_ Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Står FSB eller minne på 266 MHz? For å fikse det med VCore, kan du kanskje prøve å oppdatere bios? Btw: Ser ut som du får gode resultater med Prescott da , også temperaturmessig... kanskje du kan gi oss SuperPI eller noe etterhvert? Lenke til kommentar
Phara0h Skrevet 25. april 2004 Forfatter Del Skrevet 25. april 2004 (endret) darkx : ja , glemte å bestille dette og noen leds fra microplex ... kommer etterhvert ... skal se om jeg får fiksa litt mer på det når jeg setter inn kjølingen til skjermkortet ... Zemeckis : har kjøpt følgende : Kjøling for bunn(minne og GPU) Kjøling for topp (minne på baksiden av kortet) _Furien_ : minnet står på 266 mhz (normalt skal dette stå på 400 siden jeg har PC3200 , men minnet blir klokket samtidig som fbs. Når jeg klokket cpu til 3417 hadde jeg fbs på 976(orginalt 800)). Med dette mener jeg ikke at minnet blir 976mhz , men som du ser på screenshot fra AIDA32 så står minnet i 325mhz når jeg har klokket til 3417. Skal prøve å oppdatere bios og se om spenningen endrer seg. Skal se om jeg får gjort dette i morgen eller tirsdag. Endret 25. april 2004 av Phara0h Lenke til kommentar
_Furien_ Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 _Furien_ : minnet står på 266 mhz (normalt skal dette stå på 400 siden jeg har PC3200 , men minnet blir klokket samtidig som fbs. Når jeg klokket cpu til 3417 hadde jeg fbs på 976(orginalt 800)). Skal prøve å oppdatere bios og se om spenningen endrer seg. Skal se om jeg får gjort dette i morgen eller tirsdag. Ok, men vi anbefale deg å få minnet på 400+ isåfall , uten høy båndbredde, yter ikke P4 spesielt bra (les: hastighet mellom minne og cpu) P4 prøver å ta igjen Athlon sin intregrerte minnekontroller her (?) Keep up the good work! Gleder meg til å se hvor langt du får den Lenke til kommentar
Phara0h Skrevet 25. april 2004 Forfatter Del Skrevet 25. april 2004 _Furien_ : minnet står på 266 mhz (normalt skal dette stå på 400 siden jeg har PC3200 , men minnet blir klokket samtidig som fbs. Når jeg klokket cpu til 3417 hadde jeg fbs på 976(orginalt 800)). Skal prøve å oppdatere bios og se om spenningen endrer seg. Skal se om jeg får gjort dette i morgen eller tirsdag. Ok, men vi anbefale deg å få minnet på 400+ isåfall , uten høy båndbredde, yter ikke P4 spesielt bra (les: hastighet mellom minne og cpu) P4 prøver å ta igjen Athlon sin intregrerte minnekontroller her (?) Keep up the good work! Gleder meg til å se hvor langt du får den har satt minnet til 400 nå. Prossesoren står da på 3166 mhz ... minnet på effektivt 452 mhz ... så får jeg en god båndbredde på minnet... gjenstår å se hva som skjer når jeg oppdaterer bios , kansje jeg får CPU oppover ved å stille på vcore... Lenke til kommentar
Phara0h Skrevet 5. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2004 Liten update. Endelig har skjermkortkjøleren fra danmark kommet ! her er noen bilder av kortet med og uten kjøleren. Slik så kortet ut orginalt... Her er noen etter bilder Fant ut at ikke niplene passer de er for 10mm utvendig og 8 mm innvending slange. Er det noen som vet hvilke nipler jeg kan bruke til 3/8"ID-1/2"OD slange ? fikk ett slags svar fra han som jeg kjøpte kjøleren av , men mine danskkunnskaper er ikke helt topp. "Men måske kan du skaffe andre studser, som passer til din slange. Det skal være nogle med 1/4" gevind." Mener han at jeg skal ha 1/4" til 3/8" ?sånn som denne her ? Link til produktet er her Alle som kjøper dette produktet bør være obs på at ink frakt, norsk mva, dansk mva og valutaforskjell kommer disse to kjølerene på ca 2250,-.(du kan jo få igjen dansk mva hvis du orker å mase med det) Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 OM du bruker silikon slanger funker det... Dem er så mjuke Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Så ikke dum ut den kjølern , ser de har den til 9800 kort også, test den så får vi høre res. Lenke til kommentar
karamba Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 ..Alle som kjøper dette produktet bør være obs på at ink frakt, norsk mva, dansk mva og valutaforskjell kommer disse to kjølerene på ca 2250,-.(du kan jo få igjen dansk mva hvis du orker å mase med det).. Det er godt å se at det er folk som slår på stortromma også! Blir spennende å se hva en slik dyr sak vil yte. Håper du får det til! Lenke til kommentar
Phara0h Skrevet 5. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2004 (endret) AU!! Får bare opp streker på skjermen etter at bios har bootet ... hva er galt ? (altå der windows xp skal vise ting , får opp første biosbildet) Kan det være at kjølingen ikke er god nok ? Er Artic Silver 5 strømførende ? (fikk litt pasta på kortet) Skal teste med nytt skjermkort i morgen. kommer med mer da. Endret 5. mai 2004 av Phara0h Lenke til kommentar
Phara0h Skrevet 5. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2004 Puh!! Jeg løsna litt på kortet og satte det på plass igjen... hadde sannsynligvis bare litt dårlig kontakt. Kortet veier jo sinnsykt mye , så det kom nok av litt feilplassering... kommer med testresultater og mer bilder i morgen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå