Nitrius Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 når man lager internett sider, hva brukes mest HTML eller PHP? og vis det er andre typer kom dem og, er ganske fersk innenfor hjemmeside laging så jeg er open for alt vil bare gjerne hva som er brukt mest Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 HTML er en måte å beskrive en side på internett. PHP er en språk som serverene leser for å finne ut hvordan HTML sidene skal se ut. fks. denne serveren kjører php kode som ber serveren slå opp i en database som har alle postene , så formere den siden ved å legge inleggene en etter en nedover. Så sender den siden som HTML kode til deg og meg så vi vil ikke kunne se PHP koden direkte. for å si det på en anne måte så brukes html i sider som er statiske det vil si at den ikke forandrer seg. PHP bruker til dynamiske sider det vil si sider som dette forumet . håper dette hjalp Lenke til kommentar
alfern Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Nettleseren din leser alle sider som HTML. PHP er et scriptspråk som kjøres på serveren når den aktuelle siden blir kalt av nettleseren. PHP er oppskriften til HTML siden som skal sendes til din nettleser. PHP kan benytte seg av variabler og funksjoner som gjør at sidene blir dynamiske. Før du setter igang med PHP bør du sette deg godt inn i HTML. Alternativt til PHP kan det også benyttes ASP eller JSP, som i prinsippet fungerer på samme måte. Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 22. april 2004 Forfatter Del Skrevet 22. april 2004 takker, endelig forsto jeg forskjellen trodde begge var to forskjellige ting jeg, men nå fikk jeg vite at alle sider er html og php er bare et scriptspråk som blir lagt inn sammen med html, noe i den duren, jeg forsto værtfall takker så mye for all hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå