Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst nettverk

Anbefalte innlegg

Har planer om å lage meg et trådløst nettverk.

(Gidder ikke trekke kabel gjennom hele huset.)

Men problemet er at jeg ikke har veldig greie på dette:

Masse ord å uttrykk:

- Modem

- Router

- Trådløs router /aksesspunkt

- Trådløs aksesspunkt

Hva er hva og hva må jeg ha?

11 Mbps eller 54 Mbps?

Noe forslag til hvilke produkter jeg bør velge?

På forhånd takk

Krsyver

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

adsl modem følger oftest med fra leverandøren ca 500 kr.

du bør tenke deg grundig gjennom før du går for trådløst.uansett hva andre sier så er det stor forskjell på kabler å trådløst. har forstått at de fleste som velger trådløs router gjør det for å koble opp en bærbar og de stasjonere maskinene er koblett med kabler i samme routeren. en annen grunn er at det er urimlig upraktisk å strekke kabler (betong,murer,vegger,tak etc)

så hva er din grunn????

trådløst er betydelig dyrere og ustabilt. jeg vil driste meg til å påstå at det er direkte irriterende med tråløst nettverkskort i en stasjoner pc

et adsl modem kan bare koble opp en pc og en til med krysset kabel.

skal du koble opp flere maskiner må du koble opp en boks (router eller switch) mellom modemet og maskinene denne kan være tråløs eller kablet.den tråløse kan gjøre begge.

11 22 eller 54 mb er avhengig av pris og er overføringshastigheten mellom maskinene i nettverket. 54 er omtrent dobbelt så dyrt som 11,men er etter min mening langt fra dobbelt så bra.

jeg vil råde deg til å lese masse for å fårstå det du spør om. søk på ældre tråder i dette forumet samt alt du kan komme over.

det er ikke lenge siden jeg var der du er nå og mitt råd er glem tråløst hvis du ikke må

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...