Saftis Skrevet 22. april 2004 Rapporter Del Skrevet 22. april 2004 (endret) Der hvor varen er fysisk skadet så foreligger det ingen mangel[/color]"..... Jaha.... Så det er kun når varen er psykisk skadet komplett mener det foreligger en mangel... Skulle gjerne sett en psykisk skadet vare... Hvordan ser den ut egentlig? Noen som har bilde? Litt offtopic: Det står fysisk skade, og ikke psykisk.... Børge Det var vel nettopp det at når man tar vekk "fysisk skade" fra "mangel"begrepet, står det ikke igjen så mange alternativ, enten at varen mangler deler, en software-skade (som på laveste nivå også er en fysisk feil) eller en psykisk skade. Endret 22. april 2004 av Saft-is Lenke til kommentar
bkvaloy Skrevet 22. april 2004 Rapporter Del Skrevet 22. april 2004 Der hvor varen er fysisk skadet så foreligger det ingen mangel[/color]"..... Jaha.... Så det er kun når varen er psykisk skadet komplett mener det foreligger en mangel... Skulle gjerne sett en psykisk skadet vare... Hvordan ser den ut egentlig? Noen som har bilde? Litt offtopic: Det står fysisk skade, og ikke psykisk.... Børge Det var vel nettopp det at når man tar vekk "fysisk skade" fra "mangel"begrepet, står det ikke igjen så mange alternativ, enten at varen mangler deler, en software-skade (som på laveste nivå også er en fysisk feil) eller en psykisk skade. Da er jeg med på tanken. Godt poeng, Lenke til kommentar
Fragment Skrevet 23. april 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. april 2004 (endret) Hei igjen. Her kommer det en oppdatering: Fikk svar fra komplett, som også hadde lest denne diskusjonen. Bedøm selv: [quote]Hei igjen Takk for en informativ mail. Og det er veldig hyggelig at du forholder til svaret på en saklig og ryddig måte. Det er ikke alltid like enkelt å forholde seg til et avslag. Nå har jeg snakket med to teknikere som har ansvar for test av kameraer hos oss. Begge mener klart at det er en skade som har oppstått ved fysisk belastning av displayet. De har sjekket skissene dine og er ikke enige i at de beviser/sannsynliggjør at skaden har skjedd fra leverandør sin side. Vi har hatt tilsvarende skader inne før, og her har kunden har vært årsak til skaden. Og det behøver ikke være et fall som forårsaker en slik skade. Det kan være et nøkkelknippe som ligger i lommen sammen med kameraet. Jeg ser at du har skrevet et innlegg om saken på Hardware.no, og det var hyggelig at navnet mitt ikke ble nevnt. Og jeg ser også at det er en del som har meninger til denne saken. Det kan være kjekt å få tilbakemelding på hva man burde gjøre i en slik situasjon. Jeg er enig med de som mener at du burde ta direkte kontakt med Kodak. Det ser jeg også at du har gjort, og da får vi håpe at Kodak gir deg et positivt svar. Og så er det et par ting som trenger en bedre forklaring. Det at en fysisk skade ikke er en mangel, må forklares litt bedre. Hvis det blir påvist at produsenten eller selger er ansvarlig for skaden, så er det selvfølgelig en mangel. Det er også riktig at vi er ansvarlig for skader som blir påført under transport. Men Posten må ha akseptert at de er ansvarlige for skaden, da vil dette bli en sak mellom Posten og oss. Kunden vil få en ny vare av oss. Men hvis du ikke skulle få et positivt svar fra Kodak, så kan vi ta kontakt med Kodak å legge saken frem for deg. Og det kan da hende at vi er heldigere med våres forespørsel. Det er bare å gi meg en tilbakemelding. Hvis Kodak ikke vil akseptere at de er ansvarlig for denne skaden, så vil vi tilby deg et nytt kamera til redusert pris, fraktfritt tilsendt. Da møtes vi på halvveien slik som Snekkeren skrev i sitt innlegg. Det å reparere kameraet vil ikke være et alternativ, siden det ikke er lønnsomt. MVH XXXXX [/quote] Synes det begynner å ligne på noe nå. Men har fortsatt til gode å høre fra kodak. Kommer vel i løpet av dagen. EDIT: Fikk mail fra Kodak nå:[quote] Bästa Steinar, Tack för ditt e-mail angående CX6230 skärm. Kameran borde skickas tillbaka till Komplett som DOA (dead on arrival). Har ni snackat med Komplett? Vi kan ge dig ett DOA nummer som du kan använda när du skickar kameran tillbaka till Komplett. Om ni behöver vidare hjälp, tveka inte med att kontakta oss på e-mail eller ring oss på ett av numrena under. Med vänliga hälsningar, DA Kodak Digital Imaging Support Centre [/quote] Så da er vel det sikkert snart i boks. Takker for innspill, og gjerne kom med flere innspill! Endret 23. april 2004 av Fragment Lenke til kommentar
Fragment Skrevet 23. april 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. april 2004 Jadda. Fikk en mail fra komplett nå igjen. Videresendte mailen fra Kodak. Fikk dette til svar:) : Hei Kjempefint at saken løste seg med en positivt resultat. Jeg sender deg et utfylt adresse kort med posten i dag. Da er frakten betalt og kameraet kommer direkte inn til meg. Når jeg mottar pakken, så vil tekniker ta saken med en gang. Men det som er viktig er at du legger med DOA nummer fra Kodak og en kopi av denne mailen (kun siste del). Mvh XXXXXX Så det virker som om solen har kommet gjennom skydekket alikevel. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 23. april 2004 Rapporter Del Skrevet 23. april 2004 Fint at det løser seg til slutt. Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 23. april 2004 Rapporter Del Skrevet 23. april 2004 Aaaaaa, også er det snart helg! Jeg blir helt varm i hjertet! Lenke til kommentar
bkvaloy Skrevet 23. april 2004 Rapporter Del Skrevet 23. april 2004 Aaaaaa, også er det snart helg!Jeg blir helt varm i hjertet! Snufs det er fantastisk Lenke til kommentar
Hardfredd Skrevet 23. april 2004 Rapporter Del Skrevet 23. april 2004 synes komplett viser god service også her. Leit med kameraet, håper du for erstatet det fra kodac Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 23. april 2004 Rapporter Del Skrevet 23. april 2004 Sier ikke forbrukerkjøpsloven at du IKKE trenger å dokumentere påstandene dine de 6 første månedene? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 23. april 2004 Rapporter Del Skrevet 23. april 2004 Jepp en høflig og saklig tone løser det meste, veldig bra av komplett å gå med på forslaget om et nytt kamera til halv pris om du ikke fikk noe av produsenten . Ryddig og grei ordning her, slik skal det være Lenke til kommentar
Murty Skrevet 23. april 2004 Rapporter Del Skrevet 23. april 2004 jaja.. jeg var vel ikke helt synsk men.. det ordna seg ihvertfall Lenke til kommentar
lenny25 Skrevet 13. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2004 *snufs* ble helt rørt av dette her. Gratulerer Lenke til kommentar
johanf Skrevet 13. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2004 Fin tråd - alle parter har kommet greit utav det, tror jeg. Komplett er og blir Hvordan gikk det med kameraet, Fragment? _ johanf Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 13. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2004 ypperlig av komplett å holde seg så seriøse! Veldig bra av kodak også! Det er godt å bli tatt seriøst, særlig når man faktisk har rett! Jeg står jo på "den andre siden av bordet", som tekniker, så jeg vet hvordan begge sider av saken kan være.. Uansett: bra at ting løste seg! Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 13. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2004 Syntse komplett.no oppfører seg helt riktig i denne saken, men det eneste jeg reagerte litt på var at komplett mannen hoppet til at du "Sikkert ikke har forståelse" for avgjørelsen. Det er jo ikke opp til han og mene eller si. Lenke til kommentar
Paddington Skrevet 13. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2004 Syntse komplett.no oppfører seg helt riktig i denne saken, men det eneste jeg reagerte litt på var at komplett mannen hoppet til at du "Sikkert ikke har forståelse" for avgjørelsen.Det er jo ikke opp til han og mene eller si. Jeg synes ikke komplett har vært spesielt hyggelige her.... Produktet var DOA. Det kreves ikke at man åpner pakken samme dag som den kommer på posten. Er varen DOA skal man ha ny. Du trenger ikke bevise en dritt. Lenke til kommentar
millencolin Skrevet 13. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2004 Jeg synes heller ikke denne lovprisingen av komplett hører noe sted hjemme. Hadde de opptredd på en seriøs måte og gitt kjøperen det han hadde krav på med en gang hadde det vært greit nok, men det var det ihvertfall ikke mitt inntrykk at de gjorde. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 13. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2004 Må igrunn si meg enig med Paddington her. Synes komplett.no var vanskelig i denne saken. Lenke til kommentar
Murty Skrevet 13. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2004 Komplett var ikke 100% samarbeidsvillige.. men det gikk da bra til slutt.. gjorde det ikke? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå