Gå til innhold

Komplett.no + defekt vare=


Anbefalte innlegg

Der hvor varen er fysisk skadet så foreligger det ingen mangel[/color]"..... Jaha.... Så det er kun når varen er psykisk skadet komplett mener det foreligger en mangel... Skulle gjerne sett en psykisk skadet vare... Hvordan ser den ut egentlig? Noen som har bilde? 

Litt offtopic: Det står fysisk skade, og ikke psykisk....

 

Børge

Det var vel nettopp det at når man tar vekk "fysisk skade" fra "mangel"begrepet, står det ikke igjen så mange alternativ, enten at varen mangler deler, en software-skade (som på laveste nivå også er en fysisk feil) eller en psykisk skade.

Endret av Saft-is
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Der hvor varen er fysisk skadet så foreligger det ingen mangel[/color]"..... Jaha.... Så det er kun når varen er psykisk skadet komplett mener det foreligger en mangel... Skulle gjerne sett en psykisk skadet vare... Hvordan ser den ut egentlig? Noen som har bilde? 

Litt offtopic: Det står fysisk skade, og ikke psykisk....

 

Børge

Det var vel nettopp det at når man tar vekk "fysisk skade" fra "mangel"begrepet, står det ikke igjen så mange alternativ, enten at varen mangler deler, en software-skade (som på laveste nivå også er en fysisk feil) eller en psykisk skade.

Da er jeg med på tanken. Godt poeng,

Lenke til kommentar
Hei igjen. Her kommer det en oppdatering:

Fikk svar fra komplett, som også hadde lest denne diskusjonen. Bedøm selv:
[quote]Hei igjen

Takk for en informativ mail. Og det er veldig hyggelig at du forholder til
svaret på en saklig og ryddig måte. Det er ikke alltid like enkelt å forholde
seg til et avslag.

Nå har jeg snakket med to teknikere som har ansvar for test av kameraer hos oss.
Begge mener klart at det er en skade som har oppstått ved fysisk belastning av
displayet. De har sjekket skissene dine og er ikke enige i at de
beviser/sannsynliggjør at skaden har skjedd fra leverandør sin side. Vi har hatt
tilsvarende skader inne før, og her har kunden har vært årsak til skaden. Og det
behøver ikke være et fall som forårsaker en slik skade. Det kan være et
nøkkelknippe som ligger i lommen sammen med kameraet.

Jeg ser at du har skrevet et innlegg om saken på Hardware.no, og det var
hyggelig at navnet mitt ikke ble nevnt. Og jeg ser også at det er en del som har
meninger til denne saken. Det kan være kjekt å få tilbakemelding på hva man
burde gjøre i en slik situasjon. Jeg er enig med de som mener at du burde ta
direkte kontakt med Kodak. Det ser jeg også at du har gjort, og da får vi håpe
at Kodak gir deg et positivt svar.

Og så er det et par ting som trenger en bedre forklaring. Det at en fysisk skade
ikke er en mangel, må forklares litt bedre. Hvis det blir påvist at produsenten
eller selger er ansvarlig for skaden, så er det selvfølgelig en mangel. Det er
også riktig at vi er ansvarlig for skader som blir påført under transport. Men
Posten må ha akseptert at de er ansvarlige for skaden, da vil dette bli en sak
mellom Posten og oss. Kunden vil få en ny vare av oss.

Men hvis du ikke skulle få et positivt svar fra Kodak, så kan vi ta kontakt med
Kodak å legge saken frem for deg. Og det kan da hende at vi er heldigere med
våres forespørsel. Det er bare å gi meg en tilbakemelding.

Hvis Kodak ikke vil akseptere at de er ansvarlig for denne skaden, så vil vi
tilby deg et nytt kamera til redusert pris, fraktfritt tilsendt. Da møtes vi på
halvveien slik som Snekkeren skrev i sitt innlegg. Det å reparere kameraet vil
ikke være et alternativ, siden det ikke er lønnsomt.

MVH
XXXXX
[/quote]

Synes det begynner å ligne på noe nå. Men har fortsatt til gode å høre fra kodak. Kommer vel i løpet av dagen.

EDIT: Fikk mail fra Kodak nå:[quote] Bästa Steinar,

Tack för ditt e-mail angående CX6230 skärm.

Kameran borde skickas tillbaka till Komplett som DOA (dead on arrival). Har ni snackat med Komplett? Vi kan ge dig ett DOA nummer som du kan använda när du skickar kameran tillbaka till Komplett.


Om ni behöver vidare hjälp, tveka inte med att kontakta oss på e-mail eller ring oss på ett av numrena under.

Med vänliga hälsningar,


DA
Kodak Digital Imaging Support Centre
[/quote]

Så da er vel det sikkert snart i boks. Takker for innspill, og gjerne kom med flere innspill! Endret av Fragment
Lenke til kommentar

Jadda. Fikk en mail fra komplett nå igjen. Videresendte mailen fra Kodak. Fikk dette til svar:) :

 

Hei

 

Kjempefint at saken løste seg med en positivt resultat.

 

Jeg sender deg et utfylt adresse kort med posten i dag. Da er frakten betalt og

kameraet kommer direkte inn til meg. Når jeg mottar pakken, så vil tekniker ta

saken med en gang.

 

Men det som er viktig er at du legger med DOA nummer fra Kodak og en kopi av

denne mailen (kun siste del).

 

Mvh

 

XXXXXX

 

Så det virker som om solen har kommet gjennom skydekket alikevel. :yes:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Syntse komplett.no oppfører seg helt riktig i denne saken, men det eneste jeg reagerte litt på var at komplett mannen hoppet til at du "Sikkert ikke har forståelse" for avgjørelsen.

Det er jo ikke opp til han og mene eller si.

Jeg synes ikke komplett har vært spesielt hyggelige her....

Produktet var DOA. Det kreves ikke at man åpner pakken samme dag som den kommer på posten. Er varen DOA skal man ha ny. Du trenger ikke bevise en dritt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...