Fragment Skrevet 21. april 2004 Forfatter Del Skrevet 21. april 2004 Sikkert nok, murty. Skriver mail til de nå. Lenke til kommentar
1995 Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Hadde uten tvil kontaktet Kodak, har vært borti flere tilfeller hvor produsenten har løst slike saker kjapt og greit uten problemer. Forstår for øvrig Komplett i denne saken også, så det er sagt. De har sikkert ikke tjent stort på kameraet, og da er det ikke gøy å sitte igjen med regninga for de heller, like lite som det er gøy for deg. Er jo ikke lett å vite 100% sikkert hvor feilen ligger. Men Kodak derimot, har lav kost på kameraet og da er det lettere for de å ta det tapet. P.S. om noen syns det er teit at en som jobber i bransjen svarer på ett slikt innlegg; si i fra så lar jeg være for fremtiden, svarer bare for å prøve å hjelpe Fragment med en kinkig sak, men i egenskap av privatperson. Lenke til kommentar
Murty Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Sikkert nok, murty. Skriver mail til de nå. Si ifra hva ressultatet blir da... Har en tendens til å være synsk av og til Lenke til kommentar
Fragment Skrevet 21. april 2004 Forfatter Del Skrevet 21. april 2004 1995: Jeg er også enig med komplett. Jobber i butikk selv, men det er feil at jeg skal svi. Men det med kodak er blitt satt ut i praksis. Sendte en mail nå. Var så fokusert på komplett, at jeg mista perspektivet! Synes også det er saklig og fint at du svarer på denne tråden. Fint å høre noen i bransjen sin mening også. Ikke bare support! Murty: Det skal bli! Legg til denne i fav, så skal dere se det blir oppdatering etterhvert! Lenke til kommentar
opera Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Jobber selv i en stor elektrobutikk. Hender faktisk vi får inn nye kameraer som skjermen er sprukket på slik du sier. Dette har jeg sett på 4 HP kameraer. Så dette er ikke et ukjennt fenomen. Har aldri vært noe problem å få byttet de av HP for eksempel. Men det blir jo en litt vanskligere sak når du har handlet på web. Litt off topic, men jeg har også opplevd mobiltelefoner som har samme feil. Og samtlige har gått på garanti/DOA. Lykke til og håper du får løst saken din. Lenke til kommentar
Fragment Skrevet 21. april 2004 Forfatter Del Skrevet 21. april 2004 Takk til dere som har kommet med innspill. Det var, uten tvil, smart å poste, så jeg fikk litt hjelp på vei. Skal poste videre hvordan det går. Opera: Takk for den! Den varmet mitt grublerhjerte! Er det greit jeg siterer deg i en mail, hvis jeg behøver det? Lenke til kommentar
opera Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 (endret) Selvsagt. Bare å sitere i vei. Men vet ikke helt hvor glad HP er for å få sitt navn blandet inn i slike saker, men det er ihvertfall tilfelle at de har hatt 4 kameraer i butikken jeg jobber i som har hatt sprukket skjerm. Det ene hadde faktisk også rosa farger i displayet. Dette er ikke en vanlig feil som ofte forekommer, men som sagt tidligere: Det har skjedd. Årsaken til feilen skal jeg ikke spekulere i, men det har ordnet seg hver gang. (HP har sjelden feil på kameraene sine hvis noen fikk intrykk av noe annet. Selger bøtter og spann av de med en god og trygg følelse) Endret 21. april 2004 av opera Lenke til kommentar
Fragment Skrevet 21. april 2004 Forfatter Del Skrevet 21. april 2004 (endret) Takker! Skal huske å sjule navnet til HP. Men jeg kan ta bilde av skjermen når den er på, bare sånn at dere ser hva jeg mener...med mitt gode, gamle 640x480 kamera EDIT: Langt ut bilde. Dette ble ganske stygt, men dere skjønner hva jeg mener. PS: "sprekken" som er på bildet der, ser anneledes ut enn i virkeligheten. Mulig det er plastfilmen utenpå som gjør noe med den? Det er ikke sprekken iallefall... Endret 21. april 2004 av Fragment Lenke til kommentar
Linuxguru Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Føler med deg, hvis historien stemmer :-) MEN: Dette er en direkte årsak av at *mange* av kundene i nettbutikker idag har ingen moralske skrupler med å svindle nettbutikken de handler hos. Jeg vil gå så langt som å si at 60-80% av f.eks. alle brukerne på dette forumet ville svindlet en nettbutikk hvis de hadde muligheten. Av disse 60-80% igjen, så ville kanskje 20-30% skrytt av "bragden" på offentlige forum. Det dukker stadig opp tråder her inne der elementer av svindel er tilstede. Hvor mange Socket A CPUer tror du f.eks. er erstattet på garantien pga feil montering og/eller manglende kunnskap hos kunden? Vi har alle et ansvar for å klart si ifra til personer som oppfordrer til og/eller bedriver svindel, for det er vi kundene som må betale regninga tilslutt uansett. Nå var ikke denne posten ment som en tale fra moralens høyborg, men jeg savner faktisk at folk tar litt ansvar for handlingene sine når de ødelegger noe - og ikke prøve å legge skylda på en 3. part. Og bare for å nevne det igjen: stemmer historien din, så er dette meget kjedelig for deg. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Jeg har funnet ut at hvis du ringer og snakker munn-til-øre med en person, så er det lettere å nå igjennom med sånne saker. En kompis bruker bestandig og ringe hvis det er noe feil, han har prøvd med e-mail et par ganger, men da har det ikke gått helt hans vei. Han har skrevet et par brev og sendt med snail-mail også, da har han også fått byttet/returnert produkt. Virker som e-post ikke er seriøst nok i enkelte tilfeller. Lenke til kommentar
ChRiZ_ Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Hei. Angående brevet fra komplett. 1:At skade på tingen ikke er en mangel er rent tull. Er tingen ikke i orden ved risikoovergangen, er dette en mangel etter forbrukerkjøpslovens §16 litra a jfr §15 "Forbrukerkjøpsloven gjelder i hovedsak for mangler ved en vare. Der hvor varen er fysisk skadet så foreligger det ingen mangel. Se forbrukerkjøplovens kap 6 og §26 og § 16." ..... Sier de.... Hva §26 har med dette å gjøre må gjerne noen opplyse meg om... Uansett.... Spesieltt artig er kanskje dette.... "Der hvor varen er fysisk skadet så foreligger det ingen mangel"..... Jaha.... Så det er kun når varen er psykisk skadet komplett mener det foreligger en mangel... Skulle gjerne sett en psykisk skadet vare... Hvordan ser den ut egentlig? Noen som har bilde? 2:At komplett henviser deg til posten fordi de mener at de kan ha skadet varen under transport viser at det her dreier seg om en som ikke har peiling. Er varen skadet under transport er dette selgers risiko og problem da risikoovergangen ved forbrukerkjøp først skjer når tingen overtas av forbruker §7 jfr. §14. Er skaden oppstått før dette er det en sak mellom posten og komplett, og dermed ditt uvedkommende. Poenget: Komplett er ansvarlig fram til du får tingen. Har ikke giddet å sette meg helt inn i saksforholdet her... Siden jeg er så trøtt Poenget mitt er uansett... Synes ikke du skal la deg avspise med dette brevet. Det de klarer å få ut av lovteksten er akuratt den tokningen de synes er passsende for deres sak. Forståelsen deres er ikke spes. imponerende spør du meg. Å prøve å henvise deg til posten virker som et forsøk på å vir seg unna ansvaret de har som selger. Enten får de påstå at du har ødelagt tingen... Eller så får de ta sitt ansvar etter loven..... Som de så flott henviser til. Lykke til! Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Skulle gjerne sett en psykisk skadet vare... Hvordan ser den ut egentlig? Noen som har bilde? http://www.topthemes.com/products/winxprc1logo.jpg Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Av disse 60-80% igjen, så ville kanskje 20-30% skrytt av "bragden" på offentlige forum. Det dukker stadig opp tråder her inne der elementer av svindel er tilstede. Hvor mange Socket A CPUer tror du f.eks. er erstattet på garantien pga feil montering og/eller manglende kunnskap hos kunden? Tja, komplett (og AMD bak de igjen) har vel som policy å nekte retur på alle cpu'er de kan se kjerneskader på, så det er vel ikke disse som utgjør de store summene... tror det er verre med f.eks. folk som får mobilen sin "stjålet" e.l. Hørte forresten et rykte om at en del nye hd'er kommer med en primitiv "g-sensor" innebygd, som viser utslag ved ekstreme støt (à la pc som ligger i bagasjerommet og humper over fartsdumpen på vei til TG o.l.). Antar at det kun er produsent som kan sjekke disse, dog. Lenke til kommentar
Linuxguru Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Skulle gjerne sett en psykisk skadet vare... Hvordan ser den ut egentlig? Noen som har bilde? http://www.topthemes.com/products/winxprc1logo.jpg Lenke til kommentar
Fragment Skrevet 21. april 2004 Forfatter Del Skrevet 21. april 2004 Oi oi! Her kom det noen skikkelig bra tråder! Bare for å få det sagt: Jeg jobber i butikk selv, og har ingenting til overs for svindling og uærlighet. Derfor er det jeg skriver her fakta, men sett fra min side. Så jeg antar at dette kommer til å gå bra, tross alt. Skal iallefall ha nytt kamera! På liv eller død! Skal ikke bli knekt av store, stygge firma! Lenke til kommentar
Linuxguru Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Av disse 60-80% igjen, så ville kanskje 20-30% skrytt av "bragden" på offentlige forum. Det dukker stadig opp tråder her inne der elementer av svindel er tilstede. Hvor mange Socket A CPUer tror du f.eks. er erstattet på garantien pga feil montering og/eller manglende kunnskap hos kunden? Tja, komplett (og AMD bak de igjen) har vel som policy å nekte retur på alle cpu'er de kan se kjerneskader på, så det er vel ikke disse som utgjør de store summene... tror det er verre med f.eks. folk som får mobilen sin "stjålet" e.l. Det er slik *idag* ja. Men hvor lenge hadde Socket A vært på markedet, før det kom rutiner på dette? Jeg mangler fingre til å telle alle jeg vet om som har ødelagt en Socket A CPU og fått en ny på "garantien". Men det var jo heller ikke essensen i innlegget mitt ;-) Hadde folk vært ærlige, så hadde ikke trådstarter hatt noe problem med å få byttet kameraet sitt. Kardemommeloven er en fin ting. Lenke til kommentar
1995 Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 (endret) BeFs; gratulerer med det beste svaret på dette forumet siden det ble opprettet Endret 21. april 2004 av 1995 Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Derav kallenavnet "fitteplett.no" Hmm.. hørt mye rart.. men den har jeg ikke hørt før... Hans personlige oppfinnelse Lenke til kommentar
Murty Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Derav kallenavnet "fitteplett.no" Hmm.. hørt mye rart.. men den har jeg ikke hørt før... Hans personlige oppfinnelse hva med...: Komplett enno(å)? Lenke til kommentar
bkvaloy Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Der hvor varen er fysisk skadet så foreligger det ingen mangel[/color]"..... Jaha.... Så det er kun når varen er psykisk skadet komplett mener det foreligger en mangel... Skulle gjerne sett en psykisk skadet vare... Hvordan ser den ut egentlig? Noen som har bilde? Litt offtopic: Det står fysisk skade, og ikke psykisk.... Børge Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå