Gå til innhold

Hovedkort - Bra eller dårlig?

Vesle_T

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kortet du har sett på er helt greit. Det er billig (de kortene som blir anbefalt her er nesten 70 % dyrere). Det som er litt dumt med det kortet du ser på, er at det ikke er kompatibelt med 400 mhz fsb (med andre ord kun kompatibelt opp til amd XP 3000+). Hvis dette er i orden for deg ser jeg ingen grunn til å kjøpe kortet.

Kortet har støtte for 400 mhz på minnesiden, som egentlig ikke betyr så mye. Grunnen til dette er at man bør kjøre fsb/ram synkronisert (med andre ord: samme hastighet).

Når du sier at du vil tenkte ha noe som er bygd for fremtiden, er det ikke så mange kort du kan velge. Nye teknologier som står på trappene er S-ATA 300, PCI express og firewire 800. Dessuten er Socket A (AMD 32 bit prosessorer) en døende rase. De er på vei ut etter mange år på banen.

Jeg vet som sagt ikke formålene dine med dette kortet, men hvis vi skal sammenligne med noe av det råeste på markedet i dag, er det ikke mye å hente.

La oss si to oppsett som er tilnærmet like.

Dette via 400A kortet med amd barton 3000+, 512 mb ram PC2700 og et radeon 9600Pro skjermkort.

Mot et Asus A7N8X-E (Nvidia nforce 2 400 ultra med soundstorm) (kortet jeg har) med barton 3000+, 512 mb ram og samme skjermkort. Ytelsesforskjellen mellom disse kortene er under 20 % med samme hardware. Prisforskjellen er nesten 300 %

Som en konklusjon er det mulig med dette hovedkortet og få en greim og stabil PC med god prosessor og minne til en lav pris.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...