Gå til innhold

Får ikke fjernet Blaster viruset

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har et kjempeproblem med Blaster viruset.

Jeg har hjulpet mange jeg kjenner tidligere med å fjerne dette viruset, men denne gangen sliter jeg.

Har skrudd av systemrestore og scannet med fixblast.

Første gang fjernet den 4 filer og eg trodde alt var i orden, logga på på nett og skulle starte windows update. Etter noen sekunder kom den velkjente ruta opp og begynnte å telle ned...

Har nå scanna 6-7 ganger og de to siste gangene uten å finne virus, men alikavel dukker det opp noen sekunder etter jeg logger meg på nett :devil:

Har noen en ide om hva jeg må gjøre for å fjerne viruset helt og lasta ned oppdateringene som må til?? Er det noe jeg har glemt å gjøre? (er jo en stund siden sist jeg var borti dette viruset.)

Han som eier pc`n begynner å prate om formatering, men d skal da ikke være nødvendig pga dette viruset!

Takk for alle svar :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du patcha deg mot det? Altså, laste ned den greia til å tette hullet?

Det står på symantec sine sider hvordan du gjør det..

Det er mulig du har fjernet det flere ganger, men at det kommer tilbake pga. hullet.

EDIT: Hvis ikke jeg tar helt feil så tror jeg blaster i noen tilfeller ikke blir fjernet ved en formatering. Her er forresten patchen du skal ha for å tette hullet.

Endret av jh_
Lenke til kommentar
Har du patcha deg mot det? Altså, laste ned den greia til å tette hullet?

Det står på symantec sine sider hvordan du gjør det..

Det er mulig du har fjernet det flere ganger, men at det kommer tilbake pga. hullet.

Det har jeg prøvd på flere ganger etter å ha scanna igjennom, men rekker ikke mer enn å starte nedlastinga før den skrur seg av igjen...

Kan kansje være en idè å brenne oppdateringa på en cd å legge den inn først?!?!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...