peach Skrevet 3. april 2002 Del Skrevet 3. april 2002 Har tenkt å kjøpe ny brenner. Den må ikke koste så veldig mye mer enn 1000-lappen. Har tenkt litt på Plextor sin 24x brenner, men den koster jo et par hundrelapper mer enn de andre 24x brennerene. Er det noen forskjell på hvordan de brente cd-ene blir med forskjellige brennere? (tenker da på om feks. en Plextor brenner bedre cd-er enn en AOpen) Noen som har en brenner å anbefale meg, eller noen gode tips? Hva med CloneCD og slike ting som kopibeskyttelse på CD-er. Er det noen forskjell på brennerene der? [ Denne Melding var redigert av: peach på 2002-04-03 23:26 ] Lenke til kommentar
salomo Skrevet 3. april 2002 Del Skrevet 3. april 2002 Har NEC CD brenner, meget stabil og god, har ikke hatt feilbrenninger. Kjøpte den i januar for 1200,- koster nå 895,- hos komplett.no Anbefales :smile: Lenke til kommentar
PlacidDragon Skrevet 3. april 2002 Del Skrevet 3. april 2002 Det som vel først og fremst taler for Plextor er kvaliteten. BURNproof systemet er blitt kopiert av alle de andre under andre navn, så dette er vel noe de fleste, om ikke alle har per i dag. Det KAN være forskjeller på brennerne når du skal kopiere beskyttede CD'er, ja.(for eksempel playstation spill, etc) Det kommer ann på firmwaren som følger med brenneren din. Jeg er også sikker på at så fort det kommer en ny måte å hindre kopiering på, så kommer den en vei til å omgå den i form av en crack eller lignende, så jeg vet ikke hvor stort moment dette er (om det er noe moment i det hele tatt). Når det gjelder rimeligere merker, har man mange å velge mellom, som Asus, LG, Nec, etc. Jeg har hørt at LG har fått god kritikk, men har ingen personlige erfaringer med den. Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 3. april 2002 Del Skrevet 3. april 2002 En ting skal du være klar over, jeg greide ikke å spille av brente musikkplater fra Sony 10x i bilen og enkelte andre stereoanlegg-spillere. Når jeg derimot kjøpte meg en Plextor 24x, spiller jeg brente musikk-plater i bilen og overalt ellers. Null problem. Lurer litt på om de 2 ekstra 100-lappene kanskje vil være verdt kvaliteten du får i kontrast til å kjøpe enda en ny brenner om ikke så altfor lang tid. Når det gjelder firmware for Plextor som nevnt tidligere så lages det oppdateringer du kan laste ned og flashe inn. :wink: Bruk hodet, dataregel nummer 1 Sveinl. _________________ Chieftec Scorpio bigtower 340W ABIT KG7, AMD XP1600, Taisol CGK760 POV GF3, 768MB TwinMOS DDR, SB1024 60GB Western Digital, 56x Acer 24x Plextor, Logitech cordless optical [ Denne Melding var redigert av: Sveinl på 2002-04-04 01:26 ] Lenke til kommentar
staljin Skrevet 4. april 2002 Del Skrevet 4. april 2002 Quote: On 2002-04-03 23:34, PlacidDragon skrev:Det som vel først og fremst taler for Plextor er kvaliteten. BURNproof systemet er blitt kopiert av alle de andre under andre navn, så dette er vel noe de fleste, om ikke alle har per i dag.Det KAN være forskjeller på brennerne når du skal kopiere beskyttede CD'er, ja.(for eksempel playstation spill, etc) Det kommer ann på firmwaren som følger med brenneren din. Jeg er også sikker på at så fort det kommer en ny måte å hindre kopiering på, så kommer den en vei til å omgå den i form av en crack eller lignende, så jeg vet ikke hvor stort moment dette er (om det er noe moment i det hele tatt). Når det gjelder rimeligere merker, har man mange å velge mellom, som Asus, LG, Nec, etc. Jeg har hørt at LG har fått god kritikk, men har ingen personlige erfaringer med den. Hei, I 24X klassen er nok LITE-ON rimeligste beste kjøp. Ligger en hak bak Plextor i ytelse og fungerer FETT med CloneCD. Kan kopiere alle de beskyttede CD-ene. LiteON 32x test http://www.cdfreaks.com/document.php3?Doc=69 Hilsen Staljin Lenke til kommentar
555 Skrevet 4. april 2002 Del Skrevet 4. april 2002 Hei, I 24X klassen er nok LITE-ON rimeligste beste kjøp. Ligger en hak bak Plextor i ytelse og fungerer FETT med CloneCD. Kan kopiere alle de beskyttede CD-ene. jeg har lite-on 24x den har jeg testet med nero cd-speed jeg fikk høyere skrivehastighet en plextor 24x fikk i testen her på HW.no Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 4. april 2002 Del Skrevet 4. april 2002 Hei! Har ein 16x Plextor cd-brennar og er veldig fornøyd.. Dette med at burnProof er Plextor`s teknologi skal vist ikkje stemme..Det er eit anna firma som vist skal stå bak teknologien...(i følge Xell..) Lenke til kommentar
PlacidDragon Skrevet 4. april 2002 Del Skrevet 4. april 2002 Quote: On 2002-04-04 08:56, Mr.Hassan skrev:Dette med at burnProof er Plextor`s teknologi skal vist ikkje stemme..Det er eit anna firma som vist skal stå bak teknologien...(i følge Xell..) Det stemmer det. Hvis jeg husker riktig, var det Sony som oppfant teknologien. Plextor tok ut lisens på den (det var noe i den duren). Poenget mitt var at selv om en f.eks Nec eller LG ikke har "BURNproof" klistra over seg, har den samme teknologi (mer eller mindre), bare med et annet navn. Praktisk talt alle brennere på markedet i dag har vel en eller annen form for BURNproof teknologi i seg. Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 4. april 2002 Del Skrevet 4. april 2002 Hei PlacidDragon! Er riktig det.. Det eg ville få fram med artikkelen var at BurnProof ikkje er Plextor`s teknologi..Noko eg synest var viktig å få fram..Sjølv om Plextor og BurnProof var nemt i kvar si setning..Er det mulig at noen kunne få inntrykk av at BurnProof var Plextor`s teknologi.. Og det eventuelle inntrykket noen kunne ha fått ville eg rette på... :wink: Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 4. april 2002 Del Skrevet 4. april 2002 Det er Sanyo som har rettighetene til Burnproof. Men som det nevnes over, det finnes flere alternative systemer som gjør jobben like bra, faktisk enda bedre. Dette er grunnen til at de nå har innført Burnproof-II. Lenke til kommentar
alaruz Skrevet 4. april 2002 Del Skrevet 4. april 2002 jeg personlig ville ikke stolt på andre enn plextor på brennere da jeg vet de har kvalitet,... Men har faktisk hørt av noen andre som kjøpte en NEC brenner på komplett at denne faktisk er ganske bra,... Lenke til kommentar
PlacidDragon Skrevet 4. april 2002 Del Skrevet 4. april 2002 Quote: On 2002-04-04 09:27, Mr.Hassan skrev:Hei PlacidDragon!Er riktig det..Det eg ville få fram med artikkelen var at BurnProof ikkje er Plextor`s teknologi..Noko eg synest var viktig å få fram..Sjølv om Plextor og BurnProof var nemt i kvar si setning..Er det mulig at noen kunne få inntrykk av at BurnProof var Plextor`s teknologi..Og det eventuelle inntrykket noen kunne ha fått ville eg rette på... :wink: Jeg forklarte meg nok litt "obskurt" der ja. Fint at folk passer på :smile: Lenke til kommentar
Xell Skrevet 4. april 2002 Del Skrevet 4. april 2002 Quote: PlacidDragon skrev (2002-04-04 09:21):Det stemmer det. Hvis jeg husker riktig, var det Sony som oppfant teknologien. Plextor tok ut lisens på den (det var noe i den duren).Poenget mitt var at selv om en f.eks Nec eller LG ikke har "BURNproof" klistra over seg, har den samme teknologi (mer eller mindre), bare med et annet navn. Praktisk talt alle brennere på markedet i dag har vel en eller annen form for BURNproof teknologi i seg. Du har veldig rett. Firmaet som eier teknologien og navnet "BURN-Proof" heter Sanyo. LG har noe de kaller Super-link som er en annen men liknende "Buffer Under Run Proof"-teknologi. Nec igjenn har utviklet sin egen teknologi som de kaller Just-link. Om det er større eller mindere forskjeller på disse teknologiene vet jeg ikke, men jeg vil allikevel si at Plextor er et godt valg. Grunnen til at Plaxtor var først ut med å begrense risikoen for buffer underrun er jo nettopp fordi Plextor alltid har fokusert på å levere kavitets-brennere. Lenke til kommentar
staljin Skrevet 4. april 2002 Del Skrevet 4. april 2002 Quote: Grunnen til at Plaxtor var først ut med å begrense risikoen for buffer underrun er jo nettopp fordi Plextor alltid har fokusert på å levere kavitets-brennere. Ja kvaltets brennere til kvalitetsPRIS. Staljin Lenke til kommentar
cosmic Skrevet 5. april 2002 Del Skrevet 5. april 2002 LITE-ON har PLEXTOR driverk har jeg hørt, stemmer det? Lenke til kommentar
Templar Skrevet 5. april 2002 Del Skrevet 5. april 2002 Lite On UTEN TVIL. Den enste som kopiere SafeDisc 2.x uten problemer og på full fart. Den bruker kun "hardware" error correction og derfor blir SafeDisc2.x CD-er kopiert uten problem. Plextor har store problemer her og alle andre merker. Lite On har fått stor kritikk på grunn av sinn kraftige Hardware Error Correction som kopierer alt. Hvad det gjelder kvalitet da er den bra nok. Hilsen, Simon Lenke til kommentar
dagfaune Skrevet 6. april 2002 Del Skrevet 6. april 2002 Ytelse og ytelse... Det er tydelig forskjell på kvaliteten på det som er brent. Enkelte (stue)CD-spillere for audio har problemer med brente CD'er. Da er det først og fremst kvalitetn på brenneren og ikke CD'en det kommer an på. Det er nå min erfaring da. Etter å ha prøvd litt av hvert sitter jeg igjen med Plextor. Jeg synes alle disse testene jeg leser er tildels verdiløse. Hastighet og ytelse er det eneste det dreier seg om. Når får vi noen som tester kvaliteten på brenningen, det burde være det viktigste ! Dagfinn Lenke til kommentar
CdBuRnR Skrevet 6. april 2002 Del Skrevet 6. april 2002 Lite-On 24x og Plextor 24x er samme enheten bare med en anna front .. Lite-On kjøper av OEM produsenter og selger under sitt merke, som så meget mange andre (creative , phillips.. o.s.v) Plextor 24x er til nå den beste brenneren undertegnede har testet, testet bl.a en Aopen 20x og den klarte 12x på de fleste plater, tok en 16x så stoppa den og plata va ubrukelig , plextor 24x har jo sån "kvalitetssjekk" før den speeder opp , og den gnuer alle plater i 24x til nå .. tilogmed noname og de funker ypperlig ! 24x on-the-fly på playstation 1 spill , funka 100% , 24x on the fly på audio, rett i bilspilleren.. bedre BRENNER skal en se lenge etter.. kvaliteten på selve drivverket er nå en anna sak.. hehe.. *hate skuff som ikke alltid vil inn* Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 6. april 2002 Del Skrevet 6. april 2002 Quote: On 2002-04-06 14:36, dagfaune skrev:Ytelse og ytelse...Når får vi noen som tester kvaliteten på brenningen, det burde være det viktigste ! CDR-Info har da testet kvaliteten på brenningen i lang tid. Et problem er at kvaliteten avhenger av cd'ene som brukes, og hastigheten man brenner med. Likevel er det ikke tvil om at det er forskjell på brennere, og selv om Plextor vanligvis er gode er de ikke alltid best. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå