halnes1 Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Har nettopp satt inn et Abit NF7-S nForce2/ultra400 Stilt inn i bios og skal starte å installere windows xp. Men da kommer det opp NTLDR mangler. Noen som kan si hva det betyr? Lenke til kommentar
olejohan Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Det betyr att du ikkje har noken plass den kan boote i fra...då må du fare inn i biosen å stille slik att den bootar fra cd\dvd stasjon fyrst so hardisk etter på. Ole-Johan [email protected] Lenke til kommentar
halnes1 Skrevet 21. april 2004 Forfatter Del Skrevet 21. april 2004 Det betyr att du ikkje har noken plass den kan boote i fra...då må du fare inn i biosen å stille slik att den bootar fra cd\dvd stasjon fyrst so hardisk etter på. Ole-Johan [email protected] det hjalp ikke men fant denne NTLDR: En fil eller et program som brukes i Windows NT, 2000 og XP. Denne oppstartfilen har ansvaret for å laste Windows. Opplever du feilmeldinger med denne filen, kan du prøve å installere Windows på nytt. Hadde win xp på denne HD var da i FAT32 , formaterte den med en maskin som kjører med NFTS . Har det noe å si? Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Om du har byttet chipset så må du nok formatere og legge inn windows på nytt. Lenke til kommentar
halnes1 Skrevet 21. april 2004 Forfatter Del Skrevet 21. april 2004 Om du har byttet chipset så må du nok formatere og legge inn windows på nytt. får ikke formatert den på den maskinen den skal stå i. Nå har jeg problem med denne maskinen også får opp i begynnelsen at enhet E: må konsekvens undersøkes og maskinen er blitt så treg er vel på tide å køye å gi en stor F for nå. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Jeg har akkurat samme kort som deg og hadde samme problemet.Jeg satt "first boot divice" til ide0.Da ordnet det seg.Har du s-ata disk må du sette "first boot divice" til s-ata.Håper dette hjelper! Lenke til kommentar
halnes1 Skrevet 22. april 2004 Forfatter Del Skrevet 22. april 2004 Da tror jeg at det går som på skinner. Ja får vente å se litt til men men Takker for all hjelp Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Hva måtte egentlig til? Lenke til kommentar
Pansergnom Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Reinstallere windows eller fikse ntldr.exe den er nemlig nødvendig(?) for å boote pcer med win2k/winxp osv Lenke til kommentar
halnes1 Skrevet 23. april 2004 Forfatter Del Skrevet 23. april 2004 måtte trykke på en knapp før ntldr meldingen kom opp. Meget banalt og enkelt , men i kampens hete hadde jeg ikke vifte tilkoblet skallen Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Start med en diskett, skriv fdisk /mbr eller noe i den dur. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå