Gå til innhold

hvilken viftekontroll?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

eller skal du ha noe skikkelig kjøper du sunbeam rheobus...

har selv hatt aerogaten.. og kan ikke si meg direkte fornøyd.

Det mest irriterende var at den justerer viftene etter sitt eget illebefinnende.. uten at du kan gjøre en dritt med det.

Det lager 2 irriterende bip i oppstarten.

Man kan ikke skru av viftene helt..

Eneste positive er at den ser bra ut, man har temp måler på 4 kanaler.

Men ellers.. lite..

Lenke til kommentar

vel.. jeg vet hva den presterer... og vill bare advare om det..

Hvis temperaturen på kanal 1 og 2 (CPU og GPU) blir høyere enn 65ºC vil spenningen økes fra innstilt spenning til 12V (full viftehastighet). For kanal 3 og 4 (HDD og kabinettvifte) vil tilsvarende skje ved 55ºC.
Lenke til kommentar

Bruker aerogate i prosjektet mitt. Synes den virker greit, men den har et par flaws. Jeg ble lei av pipene i oppstarten, så jeg loddet ut hele buzzeren. Virker påmeg som den prøver å justere noen av viftene selv hvis ikke temp sensorene er skikkelig koplet til. Muligens ment til å skru opp cpu viften hvis cpu blir for varm. Største drawback er egentlig at du ikke kan skru av vitene helt. Fungerer egentlig helt greit. Tror egentlig de fungerer ganske likt siden det er samme produsent. Aerogaten har fire kanaler (en viftekontakt og tempsensor pr kanal), mens Musketeer så vidt jeg har skjønt bare har tre.

Edit: så ikke quoten til stig inge før nå

Endret av Tabaqui
Lenke til kommentar
Bruker aerogate i prosjektet mitt. Synes den virker greit, men den har et par flaws. Jeg ble lei av pipene i oppstarten, så jeg loddet ut hele buzzeren. Virker påmeg som den prøver å justere noen av viftene selv hvis ikke temp sensorene er skikkelig koplet til. Muligens ment til å skru opp cpu viften hvis cpu blir for varm. Største drawback er egentlig at du ikke kan skru av vitene helt. Fungerer egentlig helt greit. Tror egentlig de fungerer ganske likt siden det er samme produsent. Aerogaten har fire kanaler (en viftekontakt og tempsensor pr kanal), mens Musketeer så vidt jeg har skjønt bare har tre.

Edit: så ikke quoten til stig inge før nå

Nei det at den justere viftene selv er en funksjon som er lagt inn i systemet på den..

Jeg tolererer at viften spinner opp på 65 grader.. helt greitt.. men det jeg ikke tolererte var at jeg ikke kunne justere den muligheten... og nå som jeg har ic7-max3 som kan justere viftehastigheten på en skikkelig måte så.. da trenger jeg den ikke mere :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...