Mr. Floppy Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Jeg har nå bestilt et ASUS P4C800-E DELUXE hovedkort og hadde tenkt å sette et gammelt ATi RADEON All-In-Wonder skjermkort på det. Men så ble jeg altså i tvil om det er mulig. Ifølge spek'en og manualen til hovedkortet støtter det AGP 3.0-standarden (1.5V). Og ifølge ATis oversiktsside følger skjermkortet AGP 2.0-standarden (både 3.3V og 1.5V ser det ut til). Kan noen si noe om hvorvidt dette skjermkortet vil fungere i dette hovedkortet? Vil noen av delene kunne ta skade av å prøve? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 P4C800 tar 1.5V kort. Det er bare 3.3V kort som er problematisk, så det AIW kortet skal fungere. Mer info her: http://www.ertyu.org/~steven_nikkel/agpcompatibility.html Lenke til kommentar
Mr. Floppy Skrevet 21. april 2004 Forfatter Del Skrevet 21. april 2004 Tusen takk for rask respons. Grunnen til at jeg spurte finner du på motherboards.org hvor det står følgende: What is does mean is that some AGP 3.0 motherboards will accept AGP 2.0 1.5v cards. It depends on the design of the motherboard. Såvidt jeg forstår, så er det altså ikke bare et spørsmål om volt. Det grunnleggende spørsmålet mitt er vel derfor fortsatt ubesvart: Støtter dette hovedkortet AGP 2.0-standarden? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå