andm Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Jeg har et portabelt tastaturet til PDA-en min, og ettersom jeg er meget fornøyd med tastaturets følsomhet vil jeg gjerne forsøke å koble dette til pc-en min. Tataturet har 8 pins kontakt ut, mens en PS2-kontakt har 6 poler, så vidt jeg har forstått. Vet noen hva jeg må koble og hva annet jeg eventuelt må gjøre? Bilde av tastaturet Nærbilde av kontaktene på tastaturet, og noe som ligner en kabel à la det jeg vil ha Lenke til kommentar
ragstian Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Hei Palm tastatur bruker RS-232 for kommunikasjon. Her kan du bestille et sett basert på en PIC chip som oversetter til "vanlig tastatur" koder: http://jacksonharbor.home.att.net/palm.htm Ellers så kan du med en adapter kople tastaturet til en com port på PC-en og så bruke et program for å overøre til Windows. Se her: http://wearables.blu.org/wear-hard-00/20003244.html Good Luck Lenke til kommentar
andm Skrevet 22. april 2004 Forfatter Del Skrevet 22. april 2004 Tusen takk! Kan noen si meg hva som er hva på en seriellkabel da? (sånn som jord, signal etc...) Lenke til kommentar
andm Skrevet 22. april 2004 Forfatter Del Skrevet 22. april 2004 Åltså, kan noen forklare begrepene i kolonnen til høyre for meg? Hvor er de på en com-kabel? Keyboard pin | Serial Port Pin --------------------------------- 2 | DTR 3 | RD 4 | RTS 7 | GND 10 | GND -------------------------------- Lenke til kommentar
andm Skrevet 22. april 2004 Forfatter Del Skrevet 22. april 2004 Noe jeg har glemt å nevne; tastaturet jeg har er til en Handspring Visor Deluxe ( 8 pols kontakter). I eksempelet over er det jo nevnt 10. Hva gjør jeg for å koble de sammen? Fungerer programmet selv om tastaturet er annerledes? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå