Gå til innhold

Neoenwire i fronten på Chieftec DX-01B-D

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei...

Har selv det svarte med blå neonwire i fronten. jeg valgte å legge "tråden" rundt i sporet i døra, inn forbi en 5 1/4 bay, ned og fram, videre rundt luftinntaket... Hvis du vil vite mer nøyaktig hvordan, så si ifra... :smile:

Ser ganske tøft ut, dog ser best ut rett forfra. Har montert brytere i en tom 5 1/4 bay, men har ikke kobla ledningene enda...

MVH Zemtex

Lenke til kommentar

Først og fremst...

RÅTT KABINETT (å bygge i ihvertfall)

har ikke blitt ferdig enda så jeg vet ikke ka resultatet blir men jeg har bestemt meg for å ha Neonlys bakr "rillene" på fronten,pluss 80mm vifte på topp plata,så har jeg oxo tenkt på neonwire på døra,blir sikkert rått =)

men lager dn døra ulyder når viftene Jobber for

fullt?

Lenke til kommentar

Tom^

Bra å høre,var bekymret for at det skulle være vibrasjoner o.l på kabinettet,men når du sier at det ikke er det så regner jeg med at du har rett..

litt kozy med 4 5 1/4 brønner =) brenner,cd-rom,viftekontroll og temp måler =)

skal overklokke min AMD athlon xp1600 når jeij finner en fin måte å jøre det på,Blyant trikset fungerer jo ikke :sad:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-10-31 23:19, zemtex skrev:

Hei...

Har selv det svarte med blå neonwire i fronten. jeg valgte å legge "tråden" rundt i sporet i døra, inn forbi en 5 1/4 bay, ned og fram, videre rundt luftinntaket... Hvis du vil vite mer nøyaktig hvordan, så si ifra... :smile:

Ser ganske tøft ut, dog ser best ut rett forfra. Har montert brytere i en tom 5 1/4 bay, men har ikke kobla ledningene enda...

MVH Zemtex

YES! Akkurat det jeg hadde tenkt å gjøre :smile: Vil gjerne vite mer (mermermermer)!

Stopper wiren for luftinntaket i fronten?

Hvor tykk er wiren? Har tenkt å bruke den på keyboard-mod hvis den er lang nok. Vet du om det går an å få tak i lengre wire?

Har tenkt å modde inn ei gammel 120x120x10mm delta vifte (som jeg fant i en server) over kortplassene slik at skjermkortet mm får kjøling. Blir nok å kjøre den på 5-8V.

Lenke til kommentar

Corleone:

Hey!

Nei, kabelen er veldig tynn, tynnere en vanlige skolisser... dog stivere...

Ergo; ikke noe bakdeler, inkl luft gjennomstrøming.

Når det gjelder monteringen er det vanskelig å forklare for at det skal være forståelig(noe mer nøyaktig en den jeg har gitt tidligere...)

Har tenkt å låne et digital kamera i næremeste framtid... så kanskje jeg legger ut noen photos...

MVH Zemtex

Lenke til kommentar

NeonWiren kan jo kanskje festes med limpistol (slik at det kan fjernes senere ved behov).

Lurer egentlig på om en kan oppnå samme effekt med neonrør på baksiden av frontdekslet, og om det i det hele tatt er plass til det. Noen som vet?

[ Denne Melding var redigert av: Corleone på 2001-11-08 04:21 ]

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vurderer forresten å lure litt sølvlakk el. inn i grillen på kabinettet mitt slik at lyset kanskje blir sterkere og mer synlig.

Er det noen som vet om det finnes spesial-"lakk" for å reflektere lyset fra neon og blacklight?

[ Denne Melding var redigert av: Corleone på 2001-11-18 10:21 ]

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg tok og hadde noen wiren i døra på mitt chiftech tår og ned til luftinntakene. Blå og lilla lys er finest. Kjøpte også plexiglass som jeg hadde på begge sider og sotet glassene, det ble dritbra. Lakket også cdrom og brenne og diskettstasjon i sølvgrå farge. Hadde også neonrør i bunnen og toppen av kabinettet.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Ja ironisk nok så har miditoweret 16 hull i døra

De eneste tegningene jeg finner på løpelys har kun 16 LED's i kretsen.

Jeg vet at en av kretsene er utvidbare til over 20, men jeg har ikke så peiling på elektronikk at jeg klarer å tegne ett nytt kretskort. Jeg kan dessverre bare lage kretskort av ferdige tegninger.

Noen lurte på hva løpelys er?

Det er en rekke med LED's som tennes en etter en, mens den forrige som ble tent slukkes.

Husker du Knight Rider med David Hasselhof?

Bilen hans K.I.T. hadde et sånt sett med løpelys i grillen. Husker at det var bare såå hi-tech...

Og nå skal folk ha det i kassene sine....

Det er fortsatt ganske kuult, synes nå jeg, da :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...