_Jack_ Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Hei, jeg har et problem her som jeg håper at noen kan hjelpe meg med. Jeg har nettop flasha mitt Powercolor R9800pro til XT helt enkelt å greit. Men når jeg skal installere ATI catalyst driverne blir ikke installasjonen fullført og jeg får opp denne feilmeldingen: Innstallasonen ble ikke fullført. Forsøk å sette opp skjermkortet med en standard VGA-driver før du kjører installasjonsprogrammet. Håper noen kan hjelpe. Lenke til kommentar
Steikern Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 heizan du ta og instaler driveren manuelt... Lenke til kommentar
Monkey Spr@yer Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 1. Slett de gamle driverne. 2. Restart 3. Innstaller så Catalyst 4.4 Lenke til kommentar
L03VIk Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 1. Slett de gamle driverne.2. Restart 3. Innstaller så Catalyst 4.4 Kan i tillegg nevne at det er en stor fordel og ALLTID gjøre det på denne måten... Lenke til kommentar
ondfisK Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Jeg sleit med akkuratt det samme etter at jeg flasha mitt fra PRO til XT.. men som de sier.. må slette alt av gammle drivere, restarte å legge inn på nytt.. om det tar veldig lang tid for driverinnstalasjonen å bli ferdig (noe det gjorde her) så bare vent... funker til slutt Lenke til kommentar
_Jack_ Skrevet 22. april 2004 Forfatter Del Skrevet 22. april 2004 (endret) Jeg har avinstallert de gamle driverene men det funker ennå ikke. Når jeg skriver dxdiag i kjør-feltet på startmenyen og klikker inn på display ser jeg at det står Main Driver: vga.dll Skal det stå der når jeg har avinstallert driverene? Trenger flere råd. På forhånd takk. Endret 23. april 2004 av _Jack_ Lenke til kommentar
_Jack_ Skrevet 23. april 2004 Forfatter Del Skrevet 23. april 2004 Ingen som kan hjelpe ? Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 prøv å unpack catalyst til en mappe der du vet hvor de er, så høyreklikker du på min datamaskin, egenskaper, maskinvare lista (husker ikke helt hva den heter) velg skjermkortet, og oppdater driveren klikk deg fram til den mappa der du unpakka catalyst'en og ha masse tolmodighet Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 (endret) Kjedelig problem du har... Funker det med andre drivere da? For eks Omega basert på 4.4 eller for eks Catalyst 4.3 Det kan lønne seg og finne ut, hvis ikke det går kan det tenkes du må flashe tilbake.... EDIT: Send meg en PM hvis du sliter med og finne Catalyst 4.3, har en jeg Endret 23. april 2004 av Stikk-kont@kten Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 setup.exe legger seg i C:\ATI\SUPPORT\wxp-w2k-catalyst-8-00-040322a-014266c Måtte selv gjøre følgende før idag . Avinstallere skjermdrivere . Reboot trykk F8 velg VGA modus Windows finner ny hardware , trykk cancel . Kortet er nå funnet Reboot på vanlig måte og kjør setup.exe ... Lenke til kommentar
_Jack_ Skrevet 23. april 2004 Forfatter Del Skrevet 23. april 2004 Kjedelig problem du har... Funker det med andre drivere da? For eks Omega basert på 4.4 eller for eks Catalyst 4.3 Det kan lønne seg og finne ut, hvis ikke det går kan det tenkes du må flashe tilbake.... EDIT: Send meg en PM hvis du sliter med og finne Catalyst 4.3, har en jeg Nope, har prøvd andre drivere både Omega og Ati. Har foresten flasha fram og tilbake en del ganger nå, men 4.4 driverne vil ikke installere seg på Pro-kortet heller... Så jeg bruker driverene som fulgte med kortet. De funker fint på Pro men ikke på XT Lenke til kommentar
t0mse Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Last ned Driver Cleaner 3.0 Det funker fint til å fjerne alt rusk som ligger igjen Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 (endret) Tja, du kan evt "fjerne" hele enheten i maskinvare-behandling, også følge Windows "guiden" for "Ny-maskinvare"... Når den da søker etter "beste driver tilgjengelig" veileder du den til 4.4. Du har jo igjen siste utvei...format?! EDIT: Bare for og ikke stile meg selv i dårlig lys jeg vet at format ikke alltid hjelper...! Endret 23. april 2004 av Stikk-kont@kten Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Neinei... Det du trenger å gjøre er dette: 1. Avinstaller driverne, IKKE reboot! 2. Pell deg inn i regedit, gå til HKEY_LOCAL_MACHINE -> System -> ControlSet001 -> Control og Video, fjern alle "mappene" (Egentlig nøkler, men ser ut som mapper Dette gjør du under ControlSet002 og 003 og CurrentControlSet. (De er prikk like under hvert tre når det gjelder dette. 3. Gå til root(Som regel C):\Windows\Inf, fjern alle *.infene som starter med ati. 4. Nå kan du reboote. 5. Når maskina maser om ny hardware, Velger du at du vil angi plassering av driver, deretter velger du standard VGA adapter (Eller noe lignende, det øverste valget du har i listene) 6. Reboot og installer driverne på nytt (Altså, Cat. 4.4 ) Håper du forstår hvordan å gå fram, lenge siden jeg måtte gjøre dette. Håper du forstod det jeg mente med listene ivaffal. Dette er et veldig irriterende problem! Lykke til! Lenke til kommentar
_Jack_ Skrevet 23. april 2004 Forfatter Del Skrevet 23. april 2004 (endret) Sånn. Nå har jeg gjort alt du har sagt helt til punkt 4. ExcaliBuR. Har bare et lite problem: Hvordan rebooter man EDIT: leif Endret 23. april 2004 av _Jack_ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå