Gå til innhold

Nyere erstatning til diablo 2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Liker egentlig ikke grafikken i Sacred og Divine Divinity.

Men skal ikke nekte for at begge spill har sine høydepunkt, selv om en del av spells effektene i Sacred ikke akkurat er noe å juble av.

Beyond Divinity ser ut til å ha noen lekre spell effekter.

Men jeg ser virkelig frem til litt ekte 3D RPG som Guild Wars og Dungeon Siege 2. :D

Lenke til kommentar
Men Diablo 2 har unike våpen hele tiden, unike kart, unike opplevelser hver gang du spiller, og med 1.10 som har fjernet, eller gjort det (nesten) helt ubrukelig å jukse, er

Diablo 2 fortsatt kongen over spill.

Det du sier om juksing er rett og slett feil. Det tok ikke lang tid før det igjen ble mulig å bruke Maphack, diverse botter, duping o.l. Jeg kjenner flere som har dupa opp flere chars med high runes o.l, selv om jeg personlig tar avstand fra slikt.

Det er vel heller ingen stor risiko å drive med slikt lenger fordi Blizzard gir mer og mer faen i D2, og lar det seile sin egen sjø. De har bare utgifter på dette spillet nå, med tanke på at de må holde servere oppe, og få kjøper spillet lenger. Jeg regner med at Blizzard lar det dø henn hvis det fortsetter slik som nå. 1.10 hjalp ikke NOENTING når det kom til cheating, bare midlertidig.

Lenke til kommentar
Jeg regner med at Blizzard lar det dø henn hvis det fortsetter slik som nå. 1.10 hjalp ikke NOENTING når det kom til cheating, bare midlertidig.

Ikke vær så sikker på det. Det har lenge vært snakk om at folk skal betale en symbolsk sum i måneden (30 kroner) eller noe for å fortsette å spille Diablo 2. Dette kommer nok til å bli implementert, istedet for at Blizzard gir f. Da vil de som VIRKELIG elsker spillet få gjøre det fortsatt, og de som ikke gjør det, eller cheater gidder ikke betale 30 kroner i mnd.

Slik kan nye patcher komme ut, å spillet fortsette å leve. At folk ikke kjøper spillet lenger er desverre feil. Butikker ville ikke tatt inn spillet om folk ikke kjøpte det, det henger lissom ikke på greip.

Så ikke vær så negativ. Spillet er bra, og det er bare å legge inn passord på en game, så kommer bare venner som ikke cheater inn. hehehe.

For å bare nevne en annen ting:

Mange trodde at Westwood kom til å gi opp fans av Red Alert og Command and Conquer.

Men Westwood holdte stand, selv om ikke det var økonomisk ansvarlig.

De stengte til slutt sjappa (westwood online) for det var rett og slett for få som kjørte windows 98.

Lenke til kommentar

Vel, Neverwinter nights er jo ganske fett!

Fikk jo dritgode karakterer overalt.

Selv synes jeg historien er litt masete.

Liker heller spill som Diablo som nesten ikke har story, mere "Drepe drepe" konseptet.

Knight Online er jo genialt da, det var det jeg gikk til etter at jeg ble lei av diablo2!

Det er MMORPG og er veeeldig gratis for øyeblikket.

www.knight-online.com.my

Check it out! Savner en del norske folk der ;)

(Heter forresten Lothlorien i tilfelle dere er keen på litt clan:P )

Lenke til kommentar

Sacred er veldig underholdendes, har bare funnet 1 bug sålangt, og det er ikkje akkurat mye.

Liker den knappen som sorterer inventoryet, savna den seriøst i spill som Nwn. + at det går ann å ri på hester, da kommer du deg fort forbi horder med plagsomme goblins/orcs/humans på ein lett måte.

Lenke til kommentar
Jeg må nok desverre slå spikeren i kista.

Har spilt Sacred, og det er bra det.

Men Diablo 2 har unike våpen hele tiden, unike kart, unike opplevelser hver gang du spiller, og med 1.10 som har fjernet, eller gjort det (nesten) helt ubrukelig å jukse, er

Spillet er nesten 5 år gammelt. Det er en grunn til at både expansion, og Diablo 2 suppleres hele tiden, og andre spill går ut av produksjon.

Mitt konklusjon:

Om ikke Blizzard har tenkt å skjerpe seg, å lansere Diablo III, er Diablo II det eneste du kommer i nærheten til kvalitet...

og er du i tvil, finner du sikkert noe nytt på diabloii.net å bryne deg på.

For min del er crafting den store hobbyen.

vel... hehehe nok fra meg. )

Siden "blizzard north"-gjengen stakk fra blizzard, så tror jeg det blir dårlig med Diablo-spill på en stund

Lenke til kommentar

Bare for å dra frem disse spillene igjen (dere begynner sikkert å bli lei det snart, men, men): Divine Divinity har en del tilfeldig generert utstyr, ikke i like stor grad som D2, men likevel. Beyond Divinity, som er på trappene nå, har en del tilfeldig genererte brett også. I tillegg til et system for å lage tilfeldige quests.

Oh yessss ass! Jeg elsker random genererte ting! Det er så utrolig mye personlighet i det. Missions in AO f.eks. Hvem er det som ikke digger de?

Lenke til kommentar
Siden "blizzard north"-gjengen stakk fra blizzard, så tror jeg det blir dårlig med Diablo-spill på en stund

Selv om en del av folkene som jobbet med Diablo II har forlatt Blizzard og f.eks startet Flagship Studios og Arena.net, så tviler jeg på at Blizzard ikke har mange nok taletfulle utviklere til å kunne lage Diablo III på det nåværende tidspunkt.

Blizzard jobber foressten med et hemmelig prosjekt i tillegg til World Of Warcraft.

De lager alltid 2 spill om gangen og siden Starcraft: Ghost blir utviklet av et eksternt selskap, med Blizzard sine haukeøyne for kvalitet over seg, så har Blizzard en ledig utvikler seksjon. :D

Tror det var snakk om at de skulle vise det på E3 i Mai.

Er ikke 100% på dette hemmelig spillet, men jeg tror det stemmer.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

Cappo>>> Vel, om det stemmer, er det bare å håpe og be.

Starcraft II eller Diablo III

(det spiller ikke så meget stor rolle hvilket spill som kommer. Jeg er tilhenger av begge..)

PS: Men i spilleverdi rent tids messig har jeg spilt Diablo II 1000% mer enn StarCraft

Lenke til kommentar

Stuff med Sacred

Pro's:

-Rimelig svært kart/verden

-Når du setter nytt ustyr på karen din så VISES det faktisk på skjermen, kontra f.eks D2, en av fordelene med at spillet er 3d

-Combat arts combo runes er noe som hadde vært dritfett i Diablo... de lar deg kombinere skills, som f.eks å skyte 4 fireballs på èn gang, i rask rekkefølge, eller 4 special moves... jeg hadde en dark elf med multihit som kunne løpe inn i store skokker med fiender og fyre løs med 4x multihits og drepe hele gjengen.... gøy å se på :)

Con's:

-Utrolig repetetiv gameplay av en eller annen grunn... mye mer sådan enn Diablo, utrolig nok

-Uoversiktelig og til tider selvmotsigende system for items og combat og skills

-Dårlig grafikk

-Utrolig dårlig optimalisering av grafikkode gjør at det kan gå tregt selv på de sterkeste nåværende maskiner

-Enda værre, spillet kræsjer rett og slett hele tiden på en stor andel maskiner

-Ting som setter seg fast på steder det ikke kan nåes, eller kan komme ut av...

-Grise-irriterende interface

-Og til sist... BUGS, BUGS og mere BUGS

Venter nå på en patch som skal fikse questene, slik at jeg faktisk kan spille gjennom spillet uten å måtte restarte hver halvtime. Dessverre er den neste patchen, 1.7, en rèn multiplayer patch.

Lenke til kommentar

Da kan du se fram til Guild Wars som burde være rundt hjørnet om et halvt års tid.

Mesteparten av oss blei iallfall skikkelig imponert av demoen og vi er love-you-long-time Diablo fans som har slakta nok kuer på Hell til å forsyne et par u-land med biff ut en mannsalder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...