bleidd Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 (endret) I gamle dager kunne man spille Supersprint på automater rundt omkring. De hadde 3 pedaler og 3 ratt (rød, gul og blå?), storveis moro. Måtte liksom spinne rattet så fort rundt at man dro hardt til og slapp det, for så å gripe det igjen og kjøre videre Man så bilene ovenfra, og man så hele banen på en gang, ingen scrolling. Dette fikk diverse kopier på forskjellige systemer, som LeMans til C64. Super offroad (Ironman) var mye av det samme, men med en slags 3D (høydeforskjeller på banene og nitro-boosts). Hvilke lignende spill finnes til PC i dag? Ikke fancy grafikk-spill, men bare som beskrevet over. (Har Mame, C64-emulator osv, men vil prøve en "moderne versjon" ment for pc). Endret 21. april 2004 av bdd Lenke til kommentar
EviLEddiE Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Eneste spillet jeg kommer på som matcher kriteriene dine må være Nitro Racers. Dette spillet er så gammelt (1997) at selv et Google-søk gir uklare resultater... Selv har jeg ikke spilt Nitro Racers, men heller snarere Death Rally. Denne har riktignok scrollende baner, men var uten tvil det "top-view"-bilspillet jeg likte aller best. Man kunne til og med spille som Duke Nukem..! Lenke til kommentar
Melfacion Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 hva med Flåklypa Grand Prix? der ser man bilen ovenfra ala Death Rally Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 22. april 2004 Forfatter Del Skrevet 22. april 2004 Kom over spillet GeneRally i en annen tråd. Det var grisegøy En slags kombinasjon av Supersprint og Skidmarks (fra Amiga, ca 1994?) hvis noen har prøvd dem. Gratis og mye moro for flere spillere. Lenke til kommentar
Havstein Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Noen som husker Badlands da? Fra Amiga.. det var et knallspill! Lenke til kommentar
oysteini Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 hva med slicks and slide? Meget bra forslag, dette er et av de artigste spillene av denne typen noensinne. Man burde helst være 3-4 spillere samlet rundt skjermen, men da er det også helt konge! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå