Gå til innhold

trenger hjelp med å slå av nis2004

T.F.T

Anbefalte innlegg

Hei siden jeg er telenor kunde får jeg gratis tilgang til norton internet security 2004.

Det ønsker jeg at jeg ikke hadde satt passord på for å kunne gjøre noen forandringer og innstillinger. Det har seg sånn at jeg bruker ventrilo 2.2.0, et prateprogram over nettet. Da ventrilo for første gang etter at jeg hadde innstallert nis2004, prøvde å få tilgang til internett , og en såkalt DNS-server, poppet det opp et stort vindu i nis om jeg skulle la ventrilo få tilgang til en DSN-server, og til internett. Jeg sa selvfølgelig ja til det, men nye meldinger om akkurat det samme spratt opp etter at jeg trykket på ok. Det ville aldri gi seg. Jeg bestemte meg for at jeg måtte skru av hele brannmuren, for å fikse problemet sånn. Desverre hadde jeg tastet inn et passord jeg ikke husker hva er.

Hva må jeg gjøre? Jeg får ikke kommet inn der jeg gjør forandringer i programmet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

geva1: vel , det er jo en del av problemet. hvordan?

når jeg går inn på legg til/fjern programmer i kontrollpanel, og dobbelklikker på slett, skjer det ingen ting. jeg kan heller ikke finne noe avinnstallasjonsprogram innebygget i nis2004.

Lenke til kommentar

problemet "løste" seg etter hvert.

den rette løsningen for meg var å slå meg totalt vrang og slette en og en fil inne i norton internett security mappa.

en og en. det gikk helt fint. det kommer bare opp en feilmelding om nis ved oppstart, sannsynligvis fordi jeg sletta alt som var i mappa.

EDIT: denne løsningen var nok litt gal. Burde ha ventet litt med å slette, for Foxtrot visste hva som burde gjøres.

Endret av T.F.T
Lenke til kommentar
problemet løste seg etter hvert.

den rette løsningen for meg var å slå meg totalt vrang og slette en og en fil inne i norton internett security mappa.

en og en. det gikk helt fint. det kommer bare opp en feilmelding om nis ved oppstart, sannsynligvis fordi jeg sletta alt som var i mappa.

Jeg tror du bør følge avinstalleringsoppskriften som jeg gav deg ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-0ncAanc1

Jeg mente ALT. Windows osv.

Det var vel å overdrive litt mye :thumbdown:

Da blir det ihvertfall riktig og man slipper flere problemer ;)

Lenke til kommentar

Jeg mente ALT. Windows osv.

Det var vel å overdrive litt mye :thumbdown:

Da blir det ihvertfall riktig og man slipper flere problemer ;)

Jeg vet ikke, men det virker som at du ikke vet hvor mye arbeid det er å ta sikkerhetskopier ( hvis man har muligheten), formatere og legge alt av programmer inn igjen.

Med den erfaringen som jeg har vil jeg si at det å formatere er den absolutte siste løsningen. Man lærer nesten ingen ting hvis man formaterer hver gang det oppstår problemer. Det mener jeg virkelig. Hvis man vil lærer et operativsystem ordentlig å kjenne må man prøve og feile.

Men min oppfordring er at man tar sikkerhetskopi av det som er viktig før man eksperimenterer med operativsystemet. :yes:

Endret av Foxtrot
Lenke til kommentar
problemet løste seg etter hvert.

Har du fått en ordenlig løsning på problemet ditt nå? Den løsningen som du skrev om at du får feilmelding, den er ikke en god løsning på problemet. Har du kikket på den hjemmesiden til Norton som jeg gav deg?

Lenke til kommentar

Foxtrot, jeg fikk "løst" problemet før du gav meg linken til symantec.

Hvis du hadde gitt meg den tidligere ville jeg ha prøvd den ut.

Jeg får opp en irriterende feilmelding to ganger hver gang jeg starter pc-en , som sier at en nødvendig komponenet er enten skadet eller manglende.

Dessuten får jeg ikke logget meg på msn, men jeg vet ikke om det har noe med måten jeg sletta nis på.

Jeg skal prøve den saken fra symantec i dag, og håper at det får løst problemet.

Lenke til kommentar

legg inn nis igjen du, og neste gang du får opp vinduer som spør om programmet skal ha tilgang marker haken for "alltid utfør denne handlingen" før du velger tilgangstype og så ok.

Da slipper du slikt tull, normalt skal det ikke være nødvendig med mer enn maks tre bokser (kommer ann på hvor mange filer skal på nettet) vanligvis er det bare to stykk eller en

Lenke til kommentar

1:

------------

Kjør "regedit"

Gå til

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

og slett de nøklene som har noe med NIS å gjøre.

----------------

2:

---------------

Kjør "services.msc" og finn de som har med NIS å gjøre, og velg "Stop" og "Manual"

-----------

Restart

Lenke til kommentar

Jeg gjorde det Foxtrot annbefalte, og for første gang å en stund kan jeg faktisk logge på msn. Det var også et problem.

(Jeg kunne ikke logge på msn etter at jeg gikk berserk i nis mappa)

Gjorde også det JohnDoeMakt sa, men fant ingen av filene. Sannsynligvis pga at jeg fulgte symantec metoden.

Problemet er ivertfall fikset og jeg legger inn nis så snart jeg gidder å svare på alle popuppene som kommer når programmer vil ha tigang til nettet eller "DNS-servere"

Lenke til kommentar
Jeg gjorde det Foxtrot annbefalte, og for første gang å en stund kan jeg faktisk logge på msn. Det var også et problem.

(Jeg kunne ikke logge på msn etter at jeg gikk berserk i nis mappa)

Gjorde også det JohnDoeMakt sa, men fant ingen av filene. Sannsynligvis pga at jeg fulgte symantec metoden.

Problemet er ivertfall fikset og jeg legger inn nis så snart jeg gidder å svare på alle popuppene som kommer når programmer vil ha tigang til nettet eller "DNS-servere"

Det var hyggelig at du fikk løst problemet med NIS. :thumbup:

Det er veldig hyggelig at du gir tilbakemelding. Da vet vi hvordan det har gått.

Endret av Foxtrot
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...