Gå til innhold

Hvilken nettbutikk er best innen data?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

komplett eier...

 

 

bestile gf3 ti200 fikk det ummidellbart levert på døren via posten... det var en feil på kortet, sendte i retur før påaske. Så dro jeg på påske ferie, kommer hjem skjekker mailen og ja der er ett nytt kort på vei.. sorry men komplett eier, er nok heller du som har vært uheldig :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-03 22:38, Energizer skrev:

Har et spørsmål her angående nettshopper. Har litt dårlig erfaring med komplett etter og ha ventet i 3 måneder på en ødelagt data. noen som vet om noen andre bra!?


 

PS Data er kjent for å ha meget rimelige priser og være raske på returer(komplett er ikke kjent for å være raske på returer).

 

Skal man si noe negativt om PS Data er det at vareutvalget ikke er kjempestort, men med så bra service dem yter og så kjekke priser så er PS Data Norges beste webshop for tiden :smile:

Lenke til kommentar

komplett.no er den beste hvis du tenker på bredden, men hvis du går mere i detalj og kjøper itt mer "sjeldne" deler som div vifte, kjølere etc er ikke komplett det beste stedet for å kjøpe dette. Heller 3dfxcool.no & microplex.no

 

 

mvh Christian

Lenke til kommentar

Hei

 

Vil berre støtte meg til karen ovanfor når det gjeld dårlig erfaring med Komplett. Det går treigt frå vara blir bestillt til den blir sendt ut frå deira lager og det er heller dårlig service ved retur.

 

Eg kjøpte et hovedkort hos komplett tidligare i år og då pakka dei feil(gjekk forresten 3 daga før dei klarte å sende det sjøl om det var på lager), så eg sendte det tilbake og rekna ikkje med at det blei noke problem. Men vidare skjedde det ikkje mykje før eg begnyte å mase, og då fekk eg etterkvart vite at dei hadde 10 dagers behandlingstid. Dvs at det gjekk 10 daga frå returen var registert inn hos dei til den blei behandla. Og her var det ikkje mykje hjelp i at det var dei som hadde pakka feil! Så det gjekk vel omtrent en mnd (og då kan vi trekke vekk 4 daga p.g.a post)frå eg bestillte det til eg hadde pengane tilbake på konto. Det gjekk faktisk så langt at eg måtte true med at eg ikkje skulle handle der meir før at noke blei gjort. Det kalla eg lite profesjonelt....:mad: Ryktet blir vel ikkje akkurat bedre av at dei gong på gong har selt brukte varer som om dei var nye. Ikkje det at eg bryr meg men....

 

Dei eg har best erfaring med i "all round" segmentet er ITButikken, PS Data Multicom (veeeldig raske) og Flexi-data (desse brukar forresten samme distributør som komplett, og er i mange tilfeller billigare).

 

Ole

Lenke til kommentar

Komplett har antagelig vokst seg for store alt for fort, og har ikke nubbesjangs til å hente unna for den mendgen av saker de får dumpa i fanget. Resultatet er dessverre at de har blitt dårlige på support og logistikk. Jeg tror at jeg ganske trygt kan påstå at de aller fleste andre webshoper her i landet er bedre. En stor fordel med Komplett, som ble nevnt tidligere, er det veldig brede spekteret av varer. Er det noe du ikke finner andre steder, er sjansen veldig stor for at Komplett har det.

 

Ellers vil jeg som nevnt ovenfor anbefale PS Data. Har aldri hatt noe annet enn veldig gode erfaringer med denne webshopen, og deres servicenivå samt prisene deres gjør de til norges beste webshop, i alle fall i mine øyne.

Lenke til kommentar

Vil i alle fall advare på det sterkeste mot Itbutikken de nekter å ta reklamasjon på sine produkter.Jeg har en cd brenner som er litt over ett år gammel.Den får jeg ikke reklamert på da de sier de bare har ett års garanti.

Som kjent har man etter loven minst 2 års reklamasjons rett.De forstår ikke forskjellen på garanti og reklamasjon.

 

Problemet er at de ikke gidder å sette seg inn i forbruker loven,eller nå etter mange mail, tror jeg at de heller rett å slett bare gir **** i heile loven.

 

Så min konklusjon på hvorfor att de er billigere enn andre webshops, er rett å slett at de svindler sine kunder, så og på den måten kan de være i stand til å holde lavere priser enn de andre butikkene. Dette skaper en ubalanse som ødelegger for seriøse butikker.

 

Så derfor hold dere borte fra itbutikken!!!!!

Lenke til kommentar

Nå vet jeg ingenting altså. Alle påstår at alle butikker er så dritt. Jeg vet at Komplett er noe helvetes dritt, men itbutikken trodde jeg var ganske bra.. Databutikken da? Kan noen gi meg en litt bedre begrunnelse, og heller fortelle om noen butikker, som faktisk er bra?

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-03 22:49, Hauge skrev:

Du burde kanskje lese Webshoptesten,




 

Den testen sier ingenting om hvor bra de er på leveranse og service etc. Den testen teller kun pris. Jeg selv har hatt dårlig erfaring med multicom.no og forholdsvis bra på komplett.no. Dathor.no har jeg hatt bare gode erfaringer med, men de er litt små og er ikke SÅ billige som andre webshops.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-08 15:14, Energizer skrev:

Nå vet jeg ingenting altså. Alle påstår at alle butikker er så dritt. Jeg vet at Komplett er noe helvetes dritt, men itbutikken trodde jeg var ganske bra.. Databutikken da? Kan noen gi meg en litt bedre begrunnelse, og heller fortelle om noen butikker, som faktisk er bra?



 

Det finnes ikke noe fasitsvar da. Alle butikker har noen misfornøyde kunder. Jeg tør uansett påstå at PS Data er en av de butikkene som har desidert færreste klager sammen med Microplex. Må også legge til at jeg har hørt lite stygt om Multicom i det siste. Virker på meg som dem har blitt ekstremt mye bedre på service de siste årene.

 

btw så kan du lese webshopguiden. Der ligger en god del erfaringer med forskjellige butikker

Lenke til kommentar

Jeg må no si at jeg synes datavutikken.com er god. Det er det rimlige priser og du får varene ikke så lang tid etter man har bestilt dem. Eneste med databutikken er at det er vannskelig å følge med på hvor langt leveringen er kommet. Jeg må si jeg liker komplett bedre på det området der. Men komplett er alt for dyr og det kan ta flere månder før man får varene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...