Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Greide VIRKELIG å rote det til på en gammel win98 maskin. PÅ en eller annen måte har jeg fått ALLE snarveiene til å ende med .lnk, og når jeg prøver å åpne dem, starter bare photoshop. Har prøvd å åpne dem i "explorer" under "åpne i", uten hell. Det er altså INGEN snarveier som virker på hele maskina! Og jeg har prøvd å slette endelsen på snarveien. Norton utilities(02) fant heller ingen feil. Ser ingen annen utvei enn å reinstallere alt(kjipt).

Hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det ser ut til at lnk-fila er blitt assosiert med et program. jeg er ikke sikker på om den i det hele tatt skal være asossiert til noe som helst program. Men jeg har et forslag til deg.

Prøv dette:

1. Åpne utforsker

2. klikk på verktøy-menyen og velg "mappealternaltiver"

3. klikk på skillearket "filtyper" og vent til makinen fnner fram alle filtypene

4. bla nedover til du finner lnk-endelsen. dette kan gjøres raskere med at du klikker på en filtype og trykker på L-tasten.

5. se om du finner et navn som heter f.eks. "LNK-fil". Slett den fra lista. Det burde ikke gjøre saken verre enn den alerede er.

om det ikke funker, er jo windows-reinsallasjon et alternaltiv. Win98 har et mye berde installasjonprogram enn win95. Jeg har merket stoore forberdinger på det området. win98 er mye enklere og roter ikke så mye opp i windows-instllingene som win95.

Lykke til!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...