Gå til innhold

Abit NF7-S 2.0 og XP3000

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har et Abit NF7-S v2.0 og en AMD XP3000+

Jeg har problemer med å få klokket FSB'n noe høyere enn 200, men multiplier kan jeg sette til hva jeg vil. Straks jeg setter FSB til f.eks. 205 så begynner maskinen bare å pipe under oppstart og jeg må skru av maskinen og vente en stund innstillingene resetter seg. Minnet er av type Geil Golden Dragon 3200, og bør klare å klokkes opp litt ville jeg tro.

Noen som vet hva jeg kan gjøre for å få klokket opp mer på FSB'n? Jeg har sett andre som har fått klokket opp mye med dette hovedkortet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
MetaBaron@23/04/2004 : 09:47

I likhet med mennesker, så er ikke hver bidige NF7-S 2.0 skapt likt.

F.ex. det jeg for tiden er i besittelse av har en helt horribel northbridge som

det er den verste bananformen på.. det var formelig så jeg følte at jeg måkte kjølepasta ned i et bunnløst hull. Regner sterkt med at det er grunnen til at jeg ikke klarer mere enn 209MHz FSB, for minnet er iaff up to spec på den fronten. (2x 512mbTwinMos m/Winbond CH-5)

Ideélt sett burde jeg jo ha planslipt NorthBridgen, men det orker jeg rett og slett ikke på det nåværende tidspunkt, blir for mye bry.

Så om dere sliter med høy FSB på NF7-S- & 2.0 så kan det være en idé å sjekke statusen på NorthBridge.

Dette stemmer godt og vel... og bør ikke glemmes.. er ikke alltid det er minnet som butter.. :nei:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...