tull91 Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Hei, jeg har kjøpt meg ny CPU vifte av typen Zalman CNPS7000A og skal dermed fjerne den gamle CPU viften. Problemet er at den sitter bom fast . Jeg har "åpnet" den ved å ta av de to klippsene på siden men den sitter like fordømt fast. Har prøvd å fjerne den med rå makt men er redd for å ødelegge noe, har prøvd å sage den av men det tar for lang tid. Eier ikke tålmodighet . Jeg har Abit IC7-MAX3 hovedkort hvis det hjelper. All hjelp mottass med takk Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 (endret) Varm opp med hårføner e.l. så prøver du igjen... Edit : Tilføyer : det er mye lirk med boxed kjøling på det kortet, skrujern kan hjelpe til om du ser hvordan det er festet. Sitter cpu fast i kjøler, se øverst Endret 21. april 2004 av ronnyaa Lenke til kommentar
tull91 Skrevet 21. april 2004 Forfatter Del Skrevet 21. april 2004 (endret) Virker det? *Prøver* *edit* Problemet er at jeg ikke ser hvordan det er festet.... Endret 21. april 2004 av tull91 Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Har selv tilsvarende kort, hadde tilsvarende problem og. Du må se hvordan klipsene på kjølingen er festet på "plastikken" på hovedkortet Lenke til kommentar
tull91 Skrevet 21. april 2004 Forfatter Del Skrevet 21. april 2004 Greit, funket ikke med hårføneren though, prøver med skrujern nå Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Hårføner = cpu sitter fast i kjøleribben Skrujern = klips sitter fast i HK Se etter hvordan det fungerer med mothaker på klips / og annen plastikk tjafs på hk. NB! Ikke bryt for hardt. Lenke til kommentar
tull91 Skrevet 21. april 2004 Forfatter Del Skrevet 21. april 2004 Ok, ser ut som om skrujernet må til, kan rikke rundt på selve viften, bare ikke ta den av. Skikkelig irriterende . Anyway, du skal ha takk for hjelpen. Sier når det kommer fremskritt... Lenke til kommentar
tull91 Skrevet 21. april 2004 Forfatter Del Skrevet 21. april 2004 Fikk den av! Tusen takk for hjelpen. F'banna vanskelig de skulle lage det Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Jepp.. når jeg tok av min... for å bytte vifte.. så måtte jeg av med OTES dekselet for å få drittn av Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Går såvidt uten å fjerne dekselet om man lirker og lurer litt. Du kommer garantert til å bli fornøyd med den nye viften din Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå