Gå til innhold

Tv-kort uten bilde

lodott

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg for noen dager siden et Hercules SmartTV kort. Klarer ikke å få fram noe bilde (fra antenne...har ikke prøv s-video e.l.), men jeg får lyd. Jeg har forsøkt å oppdatere DirectX, samt å legge inn en tunerpatch for DirectX. Jeg har også prøvd annen programvare bl.a. Dscaler og ChrisTv.

MEN det merkelige er at jeg for en uke siden prøvde et annet Tv-kort med akkurat samme resultat. Jeg tenkte at jeg det samme ikke vil skje dersom jeg kjøpte et annet, men det gjorde det altså. :(

Nå er jeg drittlei og håper noen av dere kan komme med noen lure tips!

På forhånd takk! :)

Endret av lodott
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja jeg klarer å tune inn kanalene. I spilleren jeg bruker (PowerVCRII) kan jeg velge mellom overlay og non-overlay. Ingen gir bilde, men når jeg kjører med overlay på er skjermen grønn istedet for svart.

Har sett om det er noe med overlay..men kan ikke finne noe. (ikke akkurat det jeg kan mest om heller).

Skjermkortet er AOpen Gf 5900Xt.

Takker for svar :)

Endret av lodott
Lenke til kommentar

Føler jeg er flink å svare meg selv i denne tråden, men nå har jeg funnet ut noe lurt etter et tips fra Gullars.

Det viste seg nemlig at da jeg koblet ut alle de andre pcikortene,(lydkort, nettverkskort, etc.) og kun hadde tvkortet i, fikk jeg bilde! Problemet nå er bare det at om jeg setter i noen av de andre kortene forsvinner bildet igjen. :(

Noen som har den minste lille ide om hva som kan være gale så kom med den. Jeg begynner å bli desperat nå.

EDIT. Den aktuelle posten til Gullars kan leses her Problemet han beskriver er forøvrig nøyaktig det samme jeg har. Han kjøpte et nytt kort i stedet.

Endret av lodott
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...