kdegala Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Hei, Har en hardisk som er partisjonert i to deler. Formaterte den en ene delen der win98 og la inn dette på nytt. Nå er alt på plass igjen på denne delen av harddisken men jeg får ikke kontakt med den andre delen. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
CB87-Bergen Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Har du formatert den? Lenke til kommentar
kdegala Skrevet 22. april 2004 Forfatter Del Skrevet 22. april 2004 Har formatert den ene delen der operativsystemet lå ja. Flyttet alle "tingene" mine over i den andre delen slik at dette ikke skulle gå tapt. Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 for min del så ble det litt vanskelig å se hvilken del som var hva. Hva med å kalle dem A og B. Lettere å følge med. Slik jeg skjønner det så har du formatert C: og har lagt inn win98 på nytt. Før du formaterte så flyttet du alle dine data over på D: slik at dette ikke gikk tapt. Nå får du ikke tilgang til D: og lurer på hva som er galt og hvordan du kan fikse dette ettersom formatering neppe frister .......Stemmer det så langt? Jeg ville lagt inn PM8 eller lignende og sett om jeg fant disken der og hva som var problemmet. Dersom du hadde win98 før du formaterte så burde det ikke vært noe problem å bruke den nå. Hva står det i Fdisk? Kanskje det finnes noe info der om hva som er problemmet.... Lenke til kommentar
SlinkeY Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Min første tanke når du nevner Wintendo 98 må være at den partisjonen du har flyttet sikkerhets kopiene dine til (d: ? ) muligens har vært formattert i NTFS (filsystemet som windows 2000, xp, og 2003 normalt sett bruker). Dette kan ikke windows 98 lese helt uten videre. Vil anbefale deg å laste ned Partition magic 8, og se om du finner partisjonen, om du gjør dette kan denne konverteres til FAT32 uten å formattere. Lykke til. Lenke til kommentar
kdegala Skrevet 23. april 2004 Forfatter Del Skrevet 23. april 2004 Til mrVilla: ja, det var en god forklaring. Takk for tipsene så langt, skal prøve de. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå