Gå til innhold

Nerd


Killerzevs

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er du nerd så er du som tidligere nevnt ekstremt opptatt av noe.. Jeg assosierer ordet som regel med data.. I min definisjon er man ikke nerd før man er 1337 h4x0r, altså har skikkelig peil på linux, programering osv osv..

h4r d3r3 n03 |m07 1337?

_|4 363|\|7|_][... 1337 3|2 _|0 64|\|5|{3 73][7, |\/|3|\| |)37 6_|Ø|2 |)37 _|0 065Å 64|\|5|{3 |\/|0|250|\/|7

Lenke til kommentar

Det er veldig mye forskjellig som folk mener når de sier "nerd".

 

Noen sier at da er man "outsider" elns, negativt ladet liksom..

Andre sier det til folk som er veldig flinke innen ting, som f.eks i "datanerd".

 

Selv bruker jeg ordet når jeg prater om folk som interesserer seg veldig mye innen emner som f.eks data, fotball, idrett, sykkel, bil osv :p

 

Men er ikke bra norsk å bruke det slik som jeg gjør :p

Lenke til kommentar
|\|£®ð§ @®£ ©¤¤7, ¤|-| ý£@|-|. ][|= ý¤|_|'®£ |/|¤+ 7££+, ý¤|_|'®£ |/|¤+ ©¤¤7! 4|/|ð ¡|= ý¤|_|'®£ |/|¤+ ©¤¤7, ý¤|_| ©@|/| _||_|§+ 9¤ @|/|ð |-|@|/|9 ý¤|_|®§£7|=. 6¤ ¡|/| @ ©¤®|/|£® @|/|ð ð¡£!!!1! Endret av Auron
Lenke til kommentar

syns igrunn nerd blir brukt altfor mye om de som er mer geeks, etter min mening.

back in the 80's var nerds skoleflinke typer med høyvannsbukser, lommebeskytter, colabriller, etc, men ikke nødvendigvis flinkest på pc'er. (de var nok flinke til det og, men ikke derfor de ble nerds).

Alle er jo nerds nå...

Lenke til kommentar
Nerd er sånne som går opp til ledelsen når læreren vår ikke kommer til timen, og skaffer oss vikar.  :mad:

You got that right.

 

Skal jeg definere meg selv som nerd fordi jeg skriver php og kan linux?

 

Auron: RESPEKT! :ermm::laugh::nei:

 

Skjer ikke, det er ikke "nerdish" det er fjortiss!

Endret av LoS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...