Wiesen Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Jeg lurer på hvordan jeg legger ut musikk på hjemmesiden min slik at den blir spilt av når man trykker på linken. Det skal ikke kunne gå an å laste ned låten, så det holder ikke med en vanlig link. Er heller ikke noe god på flash. Håper på god hjelp, gjerne trinn for trinn hvordan jeg skal gå frem. Har låtene i mp3-format. Lenke til kommentar
lalleh Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Ville nok anbefalt deg å bruke flash. Det tar kortest tid å laste, og er bedre enn å legge inn .mp3 direkte. Macromedia har gode editoer til dette. De lar deg også laste ned gratis trial version. Lykke til! Lenke til kommentar
Wiesen Skrevet 21. april 2004 Forfatter Del Skrevet 21. april 2004 Er det ikke stress for meg som ikke kan det? Er det veldig omfattende, trenger bare å kunne høre låtene, ikke noe mer fiksfakserier..ingen som har lyst til å hjelpe meg vel? tiltak å lære seg flash nå... Lenke til kommentar
CB87-Bergen Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Uten flash er det lett å få tak musikken... Men det velger du seff selv, vet ikke om det er sååå viktig for deg om andre får tak i musikken... Lenke til kommentar
lalleh Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 (endret) Er det ikke stress for meg som ikke kan det? Er det veldig omfattende, trenger bare å kunne høre låtene, ikke noe mer fiksfakserier..ingen som har lyst til å hjelpe meg vel? tiltak å lære seg flash nå... Nei, det er faktisk ikke så vanskelig som folk skal ha det til. Jeg trengte, som deg, musikk på en side. Testet med mp3, men det tok evig lang tid og laste. Prøvde flash, og er veldig fornøyd. Du kan jo selv se hvordan det ble på lalle.org, som er siden jeg la det inn på. Den nyeste flash editoren til Macromedia gjør det også veldig enkelt å lage flash. Give it a try! ;D ..uansett, dette er kanskje litt off-topic? ;P Endret 21. april 2004 av lalleh Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 *mere offtopic* Animerte avatarer er desverre ikke lov på dette forumet Lenke til kommentar
Wiesen Skrevet 21. april 2004 Forfatter Del Skrevet 21. april 2004 Det var en dritkul låt du hadde i bakgrunnen...gikk fort å laste og Men hvis jeg da skal bruke Macromedia (jeg er jo helt grønn) må jeg ikke betale nokså mye da? Får jeg noe utbytte av en trial-versjon? Og er det noen som har en evt reg key? Lenke til kommentar
lalleh Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 *mere offtopic* Animerte avatarer er desverre ikke lov på dette forumet seriøst? :\ Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 *mere offtopic* Animerte avatarer er desverre ikke lov på dette forumet seriøst? :\ Her er retningslinjene Strengt forum dette her Du får lese igjennom de. Det om avatar er på punkt 11. Lenke til kommentar
Wiesen Skrevet 21. april 2004 Forfatter Del Skrevet 21. april 2004 Men drit i det da... Noen som kan hjelpe meg ang Macromedia? Lenke til kommentar
lalleh Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Jada, skal hjelpe deg jeg - med oppdatert avatar og hele pakka. Men, du trenger egentlig ikke så mye hjelp fra meg, det følger med en ganske så god animert readme. Og help-search funksjonen fungerer glimrende. Last ned trial, og prøv deg frem. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Hva har dette med Hardware å gjøre? Flyttes Lenke til kommentar
Wiesen Skrevet 21. april 2004 Forfatter Del Skrevet 21. april 2004 Oki, flottings! Begynner nok ikke på det før i morgen, man hadde vært fint om du da kunne hjulpet meg litt undervegs hvis jeg får problemer Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Ville nok anbefalt deg å bruke flash. Det tar kortest tid å laste, og er bedre enn å legge inn .mp3 direkte. Ehm... Flash alene gjør vel ikke lydfila mindre ? En lydfil er en lydfil, den forblir like stor så lenge den ikke komprimeres ytterligere. Lenke til kommentar
lalleh Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Ehm... Flash alene gjør vel ikke lydfila mindre ? En lydfil er en lydfil, den forblir like stor så lenge den ikke komprimeres ytterligere. Nei, selve *.mp3'en blir ikke mindre. Men det tar kortere tid å laste. Sjekk selv. Hvor får du lyd fortest? http://lalle.org/omg.swf eller http://lalle.org/trendsetter.mp3? Det er samme mp3 som begge to redirecter til. Og, jeg sier ikke at mp3'en blir mindre, jeg sier at den tar mindre plass. Uansett, det er ikke dette han som startet tråden er ute etter å vite, han vil vite hvordan det virker. Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 ... jeg sier ikke at mp3'en blir mindre, jeg sier at den tar mindre plass. Forklar! Lenke til kommentar
lalleh Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Nja, litt feil formulert der. Men test selv, se hva som går fortest. Jeg har ingen forklaring, det bare er sånn. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Sorry mac, men nei. Musikk på webside er forøvrig en uting. Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Sorry mac, men nei. Musikk på webside er forøvrig en uting. Enig i det.. Finnes ingenting mer frustrerende, traff X'en i hjørnet rimelig kvikt da fjortistechnoen til lalleh strømmet ut fra en usynlig flash-applet.. Lenke til kommentar
Wiesen Skrevet 21. april 2004 Forfatter Del Skrevet 21. april 2004 Stemmer lalleh! Skal ikke ha musikk som bakgrunn, men man skal kunne klikke på en knapp og så få høre låten. Grunn, fordi jeg som artist ikke vil at andre skal stjele musikken min. Flash høres bra ut, men er usikker på om jeg klarer å bruke macromedia. Skal prøve i morgen, får jeg det ikke til får du hjelpe meg lalleh stay tune Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå