Gå til innhold

Hva synest dere om MacGyver?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tittelen er som følger: Hva synest dere om MacGyver?

*Tullball*

7279283[/snapback]

Kva forventer du av ein serie frå 80-talet? Folk som aldri har sett MacGyver før i dag og i tillegg er eldre enn 10 vil nok ikkje bli spesielt imponert, sånn er det med det meste, men for oss som har sett MacGyver frå ein fekk TV2 i hus vil det alltid være magisk. Selvfølgelig ser eg at MacGyver ikkje passar inn i dagens sendeskjema med Lost, Prison Break også vidare, men det er nostalgien som alltid vil være der.

 

Var ikkje meint personlig Bear^, men eg måtte svare på innlegget ditt. Hadde eg satt meg ned og sett ein liknande actionserie frå 80-talet som eg aldri har sett før ville mitt inntrykk sikkert vært mykje likt det du har av MacGyver.

Lenke til kommentar
Tittelen er som følger: Hva synest dere om MacGyver?

*Tullball*

7279283[/snapback]

Kva forventer du av ein serie frå 80-talet? Folk som aldri har sett MacGyver før i dag og i tillegg er eldre enn 10 vil nok ikkje bli spesielt imponert, sånn er det med det meste, men for oss som har sett MacGyver frå ein fekk TV2 i hus vil det alltid være magisk. Selvfølgelig ser eg at MacGyver ikkje passar inn i dagens sendeskjema med Lost, Prison Break også vidare, men det er nostalgien som alltid vil være der.

 

Var ikkje meint personlig Bear^, men eg måtte svare på innlegget ditt. Hadde eg satt meg ned og sett ein liknande actionserie frå 80-talet som eg aldri har sett før ville mitt inntrykk sikkert vært mykje likt det du har av MacGyver.

7279609[/snapback]

 

Nå fikk nå vi parabol i, husker egentlig ikke sikkert men var tidlig på 90 tallet. Det var i den tiden jeg fikk mine første møter med serien og selv da var jeg langt fra imponert den gang heller.

Lenke til kommentar

MacGyver er som KISS, det er utrolig harry, men man elsker det allikevel.

 

Jeg liker nå ikke musikken til KISS til det fulle, men live var de guder.

 

Og MacGyver er en gud, på sin utrolig artige og usannsynlige episode.

 

Hvem andre kan si at han trenger en tidtaker og lager det ut av søppelsekker og fiskesnøre?

 

Dagens episode er også tidenes MacGyver-episode, den hvor Pete og familien blir fanga og MacGyver drar ut i sumpen for å redde dem.

Lenke til kommentar
Tittelen er som følger: Hva synest dere om MacGyver?

*Tullball*

7279283[/snapback]

Kva forventer du av ein serie frå 80-talet? Folk som aldri har sett MacGyver før i dag og i tillegg er eldre enn 10 vil nok ikkje bli spesielt imponert, sånn er det med det meste, men for oss som har sett MacGyver frå ein fekk TV2 i hus vil det alltid være magisk. Selvfølgelig ser eg at MacGyver ikkje passar inn i dagens sendeskjema med Lost, Prison Break også vidare, men det er nostalgien som alltid vil være der.

 

Var ikkje meint personlig Bear^, men eg måtte svare på innlegget ditt. Hadde eg satt meg ned og sett ein liknande actionserie frå 80-talet som eg aldri har sett før ville mitt inntrykk sikkert vært mykje likt det du har av MacGyver.

7279609[/snapback]

Jeg startet å se på det da jeg var 11-12 (før det var det bare litt tyvtitting da pappa så på det på kvelden :p), og elsker det fortsatt..

Endret av Haakon*
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm
MacGyver er kult i små doser...

Synes alltid det er kjedelig på begynnelsene av episodene, men etterhvert blir det kulere...

 

:)

7291742[/snapback]

 

Det kuleste er når Maccern lager atombomber av lommekniv, teip og en tyggis.

Og for ikke å snakke om å reparere en flymotor med en skolisse og et par grytekluter :D

 

Husker en episode der han sa:

My mom used to make me a hot chillisause. I'm gonna change the ingredients a little bit, and the result will be... DYNAMITE!

Må si jeg lo godt :D

Endret av Slettet-U4NJ3Omm
Lenke til kommentar
Typisk Macgyver

 

Oppsumerer i alle fall mine meninger om Macgyver. Synes det er litt rart at uansett hva som skjer i serien finner Macgyver akkurat det han trenger for å komme seg ut.

7311069[/snapback]

Det er ikkje akkurat noko uvanleg fenomén at helten i ein actionserie (spesielt litt eldre) alltid vinn til slutt. Essensen i MacGyver er at han er ein fantastisk praktisk og dyktig fyr som alltid klarar å kome seg ut av klemma, redde ei jomfru i nød og få dei slemme bak lås og slå ved å bruke det han har tilgjengeleg med litt hjelp av ein lommekniv. Det er derfor sjølvsagt at han alltid har dette innanfor rekkevidde.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Verste av alt er at de har testet nesten alt MacGyver gjør i serien og de får alt til å funke.

 

Såklart så ble ikke alt så fenomenalt som i serien. De klarte jo såklart ikke å lage bomber som sprengte både hus og bygninger, men de beviste at alt han gjor i serien går ann på ordentlig. I litt mindre scala eller hva man skal si.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...