Gå til innhold

Hva synest dere om MacGyver?

Anbefalte innlegg

Det at han har drømt og "fått med seg" en ting derfra har skjedd i minst en annen episode også.

Da handlet det om Macgyver i middelalderen tror jeg sammen med en trollmann bl.a

Pete var der også tror han var en slags konge eller no sånt.

Macgyver skulle drepe en drage, men de ble tatt til fange

men da sendte selvfølgelig Macgyver opp en drage ( en sånn barn leker med når det blåser :D )

lynet traff dragen (det lynte veldig nemlig) og de kom seg ut pga. av at lynet ødela

buret det var i eller no sånt.

Er bare virkelige Magyverfans som vil huske denne vil jeg tippe,

pga min dårlige forklaring :grin:

@kd, her har du en liten pekepinn på hvilken episode det var i dag, var bare første del av den i dag da. (Bare for å tillegge: Det er en ond trollkvinne som tar dem, og hun var visst den første til å lage kruttet(bare i Macgyver da ;) )).

Syns episoden i dag er jevnt over bra, liker slike episoder innimellom. Er en god feeling over de på en måte, en del gode segmenter ( :wee: lært meg det nå) og et lite humoristisk preg over det hele. Og gode gamle Macgyver trodde selvfølgelig de folka bare var en gjeng med vanlige folk som han som prøvde lure han :grin: .

Skal se på igj....

...To be continued

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er ikke mye fra den tiden du kan se på uten å gremme deg. Mac'rn er tidløs  :thumbs:

Syns macgyver suger.. gjør jo usannsynlige ting. som at han lager en håndgranat av en kongle! Og at han alltid finner de tingene han trenger... :thumbdown:

:roll:

Du har forstått MacGyver, igrunn..

Lenke til kommentar

Faktisk så går alt Macgyver gjør i teorien, det kan bare være litt vanskelig å klare å utføre det i praksis.

Og han ser mulighetene i tingene han har rundt seg, han vet aldri akkurat hva han skal bruke, og det er ikke alltid Macgyver har vært så heldig.

Jada, en del ting er nok litt urealistiske, men IKKE mobb kameraten min! :grin::p

(Ps: Dette var dessverre ikke fortsettelsen fra gårsdagens innlegg)

:wee:

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar
Det er ikke mye fra den tiden du kan se på uten å gremme deg. Mac'rn er tidløs  :thumbs:

Syns macgyver suger.. gjør jo usannsynlige ting. som at han lager en håndgranat av en kongle! Og at han alltid finner de tingene han trenger... :thumbdown:

At han alltid finner noko å bruke og lager det på ekstremt kort tid er greit nok, men mykje av det han lager er mulig.

I ein episode skulle han lage ein fallskjerm av eit telt og noko tau. Det tok 2 minutter å lage ein fallskjerm kliss lik den du får i butikken :p

Lenke til kommentar

At han alltid finner noko å bruke og lager det på ekstremt kort tid er greit nok, men mykje av det han lager er mulig.

I ein episode skulle han lage ein fallskjerm av eit telt og noko tau. Det tok 2 minutter å lage ein fallskjerm kliss lik den du får i butikken :p

Det er det jeg sier, usannsynlig...

Lenke til kommentar

MacGyver er stort sett usannsynlig, men det blir vel ikke mindre moro av den grunn? Jeg har flere eksempler på ting som er klin umulig IRL. Ta for eksempel den gangen MacGyver var nede i et lasterom. Han måtte komme seg opp derfra kjappest mulig. Det han gjorde var at han lagde en jetpack av en høytrykksspyler som han fant der nede. Han startet høytrykksspyleren og deretter "fløy" han ut av lasterommet. Fullstendig usannsynlig, men allikevel underholdende.

Lenke til kommentar

Usansynelig?! ;) Nope, noe kan være overdrevent(Jetpack og fly). Alt kan nesten gå ann, hvis du har hjernen, og hvis du har de rette elementene. Hvis du vil ha bevis, spør Henry Winkler ;) Etter første sesong så klaga Husmødre om at barna prøvde det de hadde sett på macgyver, så produsentene måtte lage tinga litt "vanskeligere" å gjøre ;)

PS; TSP, fint at du kan det :p

AcolyteGutripper: Hold kjeft :p Ikke mobb vennen min ;)

6 Smilies :ohmy: Nei vent, 7!

Endret av Fanta Boy
Lenke til kommentar

Jeg har faktisk truffet en som stod bak mange MacGyverismer i virkeligheten, var selv med å teste noen av hans oppfinnelser. Oftest hadde han forberedt seg på de fleste eventualiteter, men fikset opp kriseløsninger av de merkeligste ting.

Så joda, helt urealistisk er det ikke.

Lenke til kommentar
Jeg har faktisk truffet en som stod bak mange MacGyverismer i virkeligheten, var selv med å teste noen av hans oppfinnelser. Oftest hadde han forberedt seg på de fleste eventualiteter, men fikset opp kriseløsninger av de merkeligste ting.

Så joda, helt urealistisk er det ikke.

husker ikke om det var et eller annet sted her i tråden jeg leste det, men det skal vistnok være mulig å gjøre alt det mcgyver gjør... men det under litt mer kontrollerte former enn det som eksisterer i serien...

Lenke til kommentar

I utgangspunktet er det mulig - er bare det at MacGyver som regel klarer det på første forsøk og har utrolig med flaks i det han gjør. Enkelte ting er nok en smule overdrevet, som den lasteromssituasjonen, men, men ...

I fare for å få kjeft av de som ikke likte dagens episode, skal jeg ikke si hvor mye jeg liker slike episoder. ;)

EDIT: Ville det vært morsommere å se på MacGyver, hvis han mislyktes 10 ganger først og måtte prøve på nytt hele tiden?

Det tviler jeg på.

Endret av DevN
Lenke til kommentar

Dagens episode var en utrolig bra episode tross settingen, som jeg har nevnt jeg misliker litt. Hjalp veldig mye med Duncan vekk, og MacGyver fikk fritt spillerom. Artig og smart slutt, og jeg likte denne episode veldig mye. Scener som burde bli nevnt "Angus" for første gang, historisk ;) Da MacGyver ble skutt, det var litt...merkelig.

8.1 av 10

Lenke til kommentar

Er det første gang man hører Angus? Mener å ha sett det i en annen episode, men kan være en nyere, da.

Den eneste episoden MacGyver døde i. ;)

Den scenen var litt dårlig, ja. En bra slik scene var om man ble trist, noe jeg ikke gjorde. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Del 2: ....jen i morgen! (som jo forsovet har vært....)

@ Fanta-boy: Hva er det jeg kan? :huh:

The one and simple rule: Alt Macgyver gjør skal gå i teorien.

Bare at man må ha flaks, dyktighet og noen litt ikke fullt så smarte kjeltringer. Bland dette sammen i en bakebolle og du er blitt en Macgyver! :p

(Han hadde forresten veldig flaks som klarte å lage den hundefløyta på så kort tid...)

Og likte spessielt denne episoden siden han så Angus -navnet :love: .

Men det var noe jeg ikke helt skjønte, visste ikke Macgyver hva sitt eget fornavn var eller noe sånt, var litt for komplisert :blush::p ?

Lenke til kommentar
Del 2: ....jen i morgen! (som jo forsovet har vært....)

@ Fanta-boy: Hva er det jeg kan? :huh:

The one and simple rule: Alt Macgyver gjør skal gå i teorien.

Bare at man må ha flaks, dyktighet og noen litt ikke fullt så smarte kjeltringer. Bland dette sammen i en bakebolle og du er blitt en Macgyver! :p

(Han hadde forresten veldig flaks som klarte å lage den hundefløyta på så kort tid...)

Og likte spessielt denne episoden siden han så Angus -navnet :love: .

Men det var noe jeg ikke helt skjønte, visste ikke Macgyver hva sitt eget fornavn var eller noe sånt, var litt for komplisert :blush::p ?

Du kan segmenter :p

Ellers misforsto jeg innlegget :innocent:

Lenke til kommentar

Det er det jeg sier, usannsynlig...

Jepp! Og alle gode seriar er sjølvsagt sannsynlege!

Endret av ptv-
Lenke til kommentar

Jeg kan fortsatt ikke fatte poengsettingen din, Fanta Boy. Jeg er selv fan, men å gi de to siste episodene så høy karakter, det er sinnsykt. Men, jeg får vel bare innse at smaken er som baken, delt i to! Håper det komme bedre episoder utover i uken.

Lenke til kommentar
... men å gi de to siste episodene så høy karakter, det er sinnsykt ...

Og når vi er inne på det, å gi de to siste episoden dårlig karakter er sinnsykt, siden de var ganske bra. Om jeg ikke husker helt feil har jeg en sjelden blodtype, så kan hende det er grunnen til at jeg liker det meste, som de fleste ikke liker. Hmm, vet ikke helt om den setningen ga noe mening, er ganske trøtt. :hm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...