Gå til innhold

Hva synest dere om MacGyver?

Anbefalte innlegg

Bare en ting jeg synes var ganske morsomt, en av skaperene av Macgyver er "Fonzie" fra "Happy days" en serie fra 60 tallet i USA. Noen som har sett serien?

Javisst. Legendarisk serie.

Og enda bedre, dette bringer oss inn på konseptet jumping the shark, som faktisk skjedde i "Happy days". Hoppet MacGyver? Derom strides de lærde.

Det ser ut som de fleste gjør det før eller siden, listen over de som aldri hoppet er kort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Enkelte ting synes jeg rett og slett ikke fungerer.

Da MacGyver skulle forbi den vakten, han kastet ned noe fra taket slik at vakten snudde seg. Er virkelig vakter så dumme at de ikke ser opp?

Enig, ble litt for dumt. Hadde det vært meg at jeg først sett opp, så sett litt rundt før jeg hadde tatt opp dukka!

@ Fanta boy: Hva mener du med "segmenter" og "kniven hans", han brukte da ikke den, gjorde han det?

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar

Kan bli litt mye voodoo-greier ja, men artig at de bruker en vitenskapelig vri på det. Bla brukte skurkene giften tetrodotoxin fra pufferfish (Fugu) for å paralysere MacGyver og den andre kvinnen.

Denne giften kan faktisk gi en sånn "nær døden-opplevelse", hvor man er paralysert i opptil flere timer før man til slutt dør. Det interessante er at man kan være ved bevissthet hele tiden, bare at man ikke klarer å røre seg.

Men hvis jeg ikke husker feil, konstanterte de at offeret var uten puls. Dette er totalt usannsynlig siden man da ville dødd etter kort tid, eller i beste fall kommet fra det med alvorlig hjerneskade.

Lenke til kommentar
Enkelte ting synes jeg rett og slett ikke fungerer.

Da MacGyver skulle forbi den vakten, han kastet ned noe fra taket slik at vakten snudde seg. Er virkelig vakter så dumme at de ikke ser opp?

Enig, ble litt for dumt. Hadde det vært meg at jeg først sett opp, så sett litt rundt før jeg hadde tatt opp dukka!

@ Fanta boy: Hva mener du med "segmenter" og "kniven hans", han brukte da ikke den, gjorde han det?

Noen kule scener, og kviven hans, han derre Obersten tok kviven hans, og ansiktsutrykket på mac'ern da han fant den var litt funny. :fun:

Lenke til kommentar
Jeg venter fortsatt på begrunnelse fra deg, Fanta Boy...

Jeg likte ikke dagens setting så veldig godt, MEN hvis du setter ting i andre perspektiv, og hvis du er godt kjent med andre MacGyver episoder og slikt, så blir episoden bedere enn 2/10. Hvis du ikke liker den middelalder settingen, kan du ikke bare sette 2/10. Masse annet var bra, som fek.s MacGyverisms-a her ;)

Men 2/10 er en personlig mening, så jeg kan ikke ta deg der :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...