Gå til innhold

Kommer Geforce 6800 i Ultra/"normal" og XT ?

Windoge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
regner med at det var topp modellen ja...

Greit nok.

Problemet var om jeg skulle beholde 9800 XT kortet eller få 3000,- kr for det og deretter kjøpe 6800 XT eller none-ultra når det kommer, men ingen vet tydeligvis hvor bra de er i forhold til 9800XT, om de i det hele tatt er bedre.

Lenke til kommentar

Ja, det var ultra det var snakk om.

Med den forsinkelsen som Nvidia nettop opplyste om, så kommer jo uansett kortene fra begge produsentene i butikkene nesten samtidig. La oss sammenligne Nvidia's nye mot ATI's nye, ellers blir det ikke helt fair ;) Det er likevel ingen tvil om at denne nye generasjonen med kort er et enormt sprang fremover rendering kapasitet. Husk på at når 6800 ultra slo alle de andre kortene ned i støvlene, så var dette med veldig tidlige versjoner av driverene, og vi vet alle at drivere har _mye_ med ytelse å gjøre. Jeg blir ikke overrasket om vi ser 20-40% generell ytelsesøkning relativt raskt i forhold til de resultatenevi har nå.

-Stigma

Lenke til kommentar
regner med at det var topp modellen ja...

Greit nok.

Problemet var om jeg skulle beholde 9800 XT kortet eller få 3000,- kr for det og deretter kjøpe 6800 XT eller none-ultra når det kommer, men ingen vet tydeligvis hvor bra de er i forhold til 9800XT, om de i det hele tatt er bedre.

Tror helt sikkert at et non-ultra kort vil være ca. 30-40 % raskere enn XT kortet ditt. Som sagt, det er beta drivere som testes på disse kortene. Alt kan jo bare gå en vei.

Men vær fornuftig, vent på Atis lansering av rv420 serien.

Lenke til kommentar
Vente? han bør da selge det så fort han kan.. får aldri i verden i overkant av 3000 når de nye kortene kommer?

Bingo :thumbup:

Så dilemmaet var altså:

Selge Radeon 9800 XT for 3000,- kr nå og bruke pengene på 6800 XT/none-pro når det kommer. Men har jo ikke peiling på om de blir bedre enn XT kortet.

Lenke til kommentar
Vente? han bør da selge det så fort han kan.. får aldri i verden i overkant av 3000 når de nye kortene kommer?

Så dilemmaet var altså:

Selge Radeon 9800 XT for 3000,- kr nå og bruke pengene på 6800 XT/none-pro når det kommer. Men har jo ikke peiling på om de blir bedre enn XT kortet.

Tror egentlig at du har veldig lyst på 6800...

Selg og kjøp, du har jo allerede et 9800 kort i reserve om jeg forstod deg rett.

Ps: Noen sier ca 3,5-4 for 6800 ultra, vet ikke helt om dette stemmer men kan jo være en liten pekepinne...

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Så dilemmaet var altså:

Tror egentlig at du har veldig lyst på 6800...

Selg og kjøp, du har jo allerede et 9800 kort i reserve om jeg forstod deg rett.

Ps: Noen sier ca 3,5-4 for 6800 ultra, vet ikke helt om dette stemmer men kan jo være en liten pekepinne...

Seffølgelig har jeg mere lyst på 6800 kort om jeg kan selge Radeon 9800 XT i dag og kjøpe meg et bedre når dette kortet kommer.

Men er jo vanskelig og vite om det blir et godt kjøp så lenge vi ikke vet noe om ytelsen på de svake 6800 kortene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...