*Magnus* Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Hei... Vi driv på på skolen med et prosjekt på skolen om trafikk, å min oppdage e å skriv om høyre regel.. men kan ikke finne SÅ myw nyttin stoff å skrive.. Er det noen her som kan hjelpe meg å finne stoff eller noe lignende.. skal leveres i morgen.. -Takk Lenke til kommentar
tbone Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Vel..Hvis det ikke er forskjørsvei så har kjørende vikeplikt fra høyre, fra alle veier med egne veinavn – altså alle veier utenom avkjørsler. Thats it Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 21. april 2004 Forfatter Del Skrevet 21. april 2004 (endret) kanskje jeg får 6'er Endret 21. april 2004 av *Magnus* Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Da har du lært det! Hvofor ikke slenge med en enda viktigere regel? Orddeling, eller særskriving som det egentlig heter, er en kunstig deling av et sammensatt ord. På norsk skal sammensatte ord skrives i ett: hoved + serie -> hovedserie, hovedserie + stjerne -> hovedseriestjerne. Et sammensatt ord er et ord som uttales som ett ord; lamme lår og lammelår uttales ikke likt, skrives ikke likt og betyr heller ikke det samme. Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 21. april 2004 Forfatter Del Skrevet 21. april 2004 det eneste problemet som blir vanskelig er at jeg må ha mellon 1 - 1.5 side det er jo some tbone sa, men må på en måte klare å presse det + noemere på 1 - 1.5 side.. tar 1 side.. har sjekket biltilsynet.no men fant ikke så mye... ( kanskje jeg letet feil plass? ) Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Om du klarer å skrive ikke-svade om en såpass enkel regel på 1-2 sider er du god. Tviler på at det er mulig/har noe for seg. Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Da har du lært det! Hvofor ikke slenge med en enda viktigere regel? Orddeling, eller særskriving som det egentlig heter, er en kunstig deling av et sammensatt ord. På norsk skal sammensatte ord skrives i ett: hoved + serie -> hovedserie, hovedserie + stjerne -> hovedseriestjerne. Et sammensatt ord er et ord som uttales som ett ord; lamme lår og lammelår uttales ikke likt, skrives ikke likt og betyr heller ikke det samme. Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Du kan nevne at om du kræsjer med noen i spawn i CS, skal du whine til dem om høyreregel. Lenke til kommentar
tbone Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Fyll opp med slike bilder Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 21. april 2004 Forfatter Del Skrevet 21. april 2004 hvor fant du dem ? Lenke til kommentar
tbone Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 http://www.bilmc.no/teori/teori.php?quiz=bil Lenke til kommentar
miCro Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Teoriproven har også en del slike bilder.. Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 21. april 2004 Forfatter Del Skrevet 21. april 2004 uff.. vet ikke hva jeg skal skrive Lenke til kommentar
EC Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Hva med å ta noe om høyreregelens historie? Når ble den innført i norge? Hvilke land har ikke innført høyreregelen? Stikk også innom det lokale biblioteket eller en sjåførskole. Da burde du få litt hjelp, og vips var det 3-4 sider. Du MÅ jo ikke holde deg til et absolutt minimum... Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 * HalTan stikker på biblioteket og leier "Høyreregelens Historie 2. Utgave" Heisan, vent nå litt!... Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 * HalTan stikker på biblioteket og leier "Høyreregelens Historie 2. Utgave" Heisan, vent nå litt!... *HalTan leter etter Høyres Historie Bind Tre Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Ohh! Kinky! Er bind tre utgaven der Kåre Willoch dør? Heisann! Vent nå litt... Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Ohh! Kinky! Er bind tre utgaven der Kåre Willoch dør? Heisann! Vent nå litt... hei. ikke ødelegg spenning for meg nå, jeg leste den bind 2 nå jeg men til topic, skriv masse svada og dine meninger om regelen da Lenke til kommentar
TDK Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 LOL! jeg tror ikke dette hjelper han så mye men..... Fyll inn med bilder! Det gjør alltid jeg..... så får jeg skjeldent mer enn 4 da... Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 (endret) Høyreregelen gjelder... Normalt sett For all trafikk som kommer fra din høyre side For motgående trafikk når du skal svinge til venstre, OGSÅ på forkjørsvei Ved feltreduksjon uten fletting I rundkjøringer med flere felt, for alle felt bortsett fra det ytterste I lyskryss så lenge du ikke har grønn pil. Høyreregelen gjelder ikke... På forkjørsvei når du skal rett frem. På veier med vikeplikt (da har du vikeplikt for alle) For gater som ikke er gater - dvs uten gatenavn. Gjerne mindre enn 6-7 hus. Ikke fortau. I rundkjøringers ytterste felt, fordi det teknisk sett er en forkjørsvei. Enkelte gamle rundkjøringer er dog ikke skiltet med forkjørsrett; her gjelder høyreregelen. Når politi dirigerer trafikken Der var noen spissfindigheter Endret 21. april 2004 av bfisk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå