Gå til innhold

Firewire til Sony PC-109

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I-link er Sony sitt navn på firewire. Du kan bruke en helt standard firewire kabel. Men pass på at du kjøper med riktig antall pinner. Kameraet har fire pins tilslutning, så må du finne ut om datamaskinen din har seks eller fire. Det finnes både 4 til 4 pins, 4 til 6 pins og 6 til 6 pins firewire kabler, så pass på at du kjøper rett.

(Tips : Er størrelsen på firewirekontakten på datamaskinen, av samme størrelse som på kameraet, er den også fire pins. Er den større (lengre), så er det seks pins.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

når du snakker om dette, så er det forskjell på opførelsen på kamera, når du skal sende tilbake til kamera...en 4til 6 kan kun sende til pc, men ikke til kamera, mens 4 til 4pins kan sende begge veier, det opplevde jallefall jeg.....men fikk blå skjerm på det som var sendt tilbake:-(( det VAR i REATT format, ellers hadde ikke programmet greid å lage det til DV, før jeg sendte det

Lenke til kommentar
når du snakker om dette, så er det forskjell på opførelsen på kamera, når du skal sende tilbake til kamera...en 4til 6 kan kun sende til pc, men ikke til kamera, mens 4 til 4pins kan sende begge veier, det opplevde jallefall jeg.....men fikk blå skjerm på det som var sendt tilbake:-(( det VAR i REATT format, ellers hadde ikke programmet greid å lage det til DV, før jeg sendte det

Det er feil. Både 4-6 pin, 4-4 pin og 6-6 pin kan sende begge veier. Da er det du som har gjort noe feil, hvis du får sendt begge veier med 4-4 og ikke med 4-6. Samme datamaskin? Samme program? Samme kamera? Ikke alle kamera har firewire inn.

Lenke til kommentar
Det er feil. Både 4-6 pin, 4-4 pin og 6-6 pin kan sende begge veier. Da er det du som har gjort noe feil, hvis du får sendt begge veier med 4-4 og ikke med 4-6. Samme datamaskin? Samme program? Samme kamera? Ikke alle kamera har firewire inn.

stremmer det. Samme pc,samme kamera,samme FW utgang, program,

både pinnacle 9 og windows media maker.

den kabelen jeg brukte, virker perfekt på FW harddisken, den sender og mottar..men ikke på kameraet

4pin4pin.....blå skjerm ved tilbakesending

kamera HAR fw inn..det er sony's "krem" kamera cdr pc330

så nå har jeg gitt opp.....finner ikke ut av hva som er problemet (kan iallefall sende til pc uten problem, med begge kablene)

Lenke til kommentar

Når du har brukt 4-4 pin, så har du også brukt en annen firewire utgang på PC'n enn den som bruker 6 pin, ikke sant? Så da er det nok i selve firewire utgangen/kortet at problemet ligger. Ikke helt riktig installert? Sjekk device manager (kontrollpanel-system-hardware-device manager hvis jeg ikke tar helt feil).

Lenke til kommentar

eh, emd 6/4 brukte jeg nok den "bakre" utgangen mens 4/4 den fremre

har 3fw utgnager

1 4pin foran

2 6pin bak

i device er det ingen "feil"

har en palss som sier:

IEEE 1394 bus host controllers

under den:

OHCI Compliant 1394 Host controller

når jeg har en ting på, så popper den opp

rart ikke sant...håper jeg slipper å kjøpe en vidget....

Lenke til kommentar
rart ikke sant...håper jeg slipper å kjøpe en vidget....

Widget vil ikke hjelpe.

Løsning : Bruk kun utgang med 6 pin. Skal ikke være noe problem med 4 pin, men så lenge du kan bruke 6 pin er det ikke noen grunn til å bruke penger og tid på å fikse det som måtte være feil med 4 pins utgangen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...