Gå til innhold

Priser på kortene som kommer snart?

bleidd

Anbefalte innlegg

Noen som vet sånn noenlunde, eller kan komme med en "kvalifisert" gjetning? :p

Lurer på et 9800 pro eller vente på de nye. Har hørt at selv ATi's laveste av de nye som kommer banker dagens 9800 pro. Kan noen bekrefte dette?

Hvor mange modeller skal nVidia og ATi slippe med det første med de nye brikkene sine?

Blir det fritt valg AGP/PCIe, eller må man ha PCIe for å utnytte dem skikkelig?

Kjøpe nå, vente, kjøpe nå, vente...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De nye korta som kommer er sannsynligvis ekstreme, så det er nok ingen dum gjetning at det laveste kortet til ATI slår 9800PRO! Pris på nVidia tror jeg leste skulle være 299$,399$,499$.. om ikke jeg surrer fælt nå.. ATI sine priser vet jeg ingenting om.. De to "dårligste" korta til nVidia støtter ihvertfall AGP såvidt jeg vet! ;)

Lenke til kommentar

Jepp, vent til sommeren(helst over) da faller kortene nok i pris. Så er vel det greitt å vente til begge kortprodusentene slipper produktene, slik at man kan velge blandt det beste(og at man ser hvordan priskrigen arter seg). Prisnivået skal være likt som i dag, men de beste kortene skal visst være like dyr(4-5000+).

Lenke til kommentar

tror nok ikke at de billigste av de nye kortene vil slå r9800 pro.

bare se på r9700 og r9200, eller ti kortene og fx 5200.

det er ganske mye forskjell, hva får deg til å tro at de nye lavbudsjett kortene vil være så bra?

Endret av magnus1987
Lenke til kommentar

det er ganske mye forskjell, hva får deg til å tro at de nye lavbudsjett kortene vil være så bra?

Tror ikke FX5200 prøvde å være noe konkurent til 9700PRO!

Lenke til kommentar

nei det er jeg helt klar over.

dette skrev ondfisk: De nye korta som kommer er sannsynligvis ekstreme, så det er nok ingen dum gjetning at det laveste kortet til ATI slår 9800PRO

Lenke til kommentar

Ja, jeg syns ikke det virker for dumt å tro det etter å ha lest spesifikkasjonene på kortet.. men nå husker jeg dem ikke lenger.. Så med engang noen begynner å prate om det blir jeg usikker.. fant ikke tilbake til der jeg leste det heller :(

Lenke til kommentar

Nei, FX5200 var nok heller en konkurent til 9200...

Lenke til kommentar
Noen som vet sånn noenlunde, eller kan komme med en "kvalifisert" gjetning? :p

Min kvalifiserte gjetning:

GeForce 6800 Ultra = 399 dollar = ca 4000 kroner (på det norske markedet)

GeForce 6800 = 299 dollar = ca 3000 kroner

ATI har ennå ikke oppgitt noe veiledene pris på R420, men ut i fra historien vil de prise seg temmelig likt. Dersom X800Pro vil tilsvare en 6800 ikke-ultra, og de to toppmodellene matcher hverandre, vil de nok prise seg slik:

ATI X800 XT = 399 dollar

ATI X800 Pro = 299 dollar

Både X800 Pro og X800 XT vil langt overgå en 9800 Pro. (Ihvertfall hvis de skal ha håp om å kunne konkurrere med nVidia.)

EDIT: Skrivefeil.

Endret av hilram
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...