Mellet Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 (endret) Okey... Nå til konmirmasjon får jeg 30 000. Har tenkt å kjøpe pc. Men selvsakt ikke får alle pengene Tenker jeg skal kjøpe får cirka 18-20 tusen kr. CaseMod tar jeg meg av:) Trenger masse forslag til hardware jeg kan ha inni Jeg har noe fra før som jeg tar fra min gamel pc.. Her er lista med ting jeg har og skal kansje kjøpe. Det jeg har hær: 1x Western Digital Hardisk 120GB (8mb catch.) 2x 256Mb ram... Ram skal jeg gi broren min og kjøpe ny ram. Dette skal jeg ha nytt: Kabinett: Lian Li PC75USB Hardisk: En eller annen 250 GB. Skjermkort: Vet ikke. (Det beste ) Mus: Microsoft IntelliMouse Explorer 3.0 PS/2 & USB, bulk Tatatur: Vet ikke.. (Trådløst.. Liker ikke ledning på tastaturet blir så slitsomt når jeg skal såve på LAN ) Cpu: Vet ikke.. (Helst AMD Athlon... Men vet ikke vilken jeg bør velge.. ) Hovedkort: DFI Lanparty nForce2 Ultra Ver.B 3DDR-DIMM 5PCI GB-LAN Audio FireWire SATA RAID SocketA ATX Nettverkskort: Intel Pro/100S Deskop Adapter PCI Headset: Vet ikke (Har lyst på Trådløst uten mic.) Cupkjøler: ?? (en som holder cpu`en ca under 40 grader..Kjøper kansje vannkjøling i framtiden.) RAM: 1024MB vet ikke hvilket merke jeg bør velge.. Ikke for dyrt ikke for billig Skjerm: 19" skjerm... En bra en Si i fra om det er noe mere jeg trenger:... Endret 21. april 2004 av Mellet Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Du skal ikke ha skjerm også?? med 18-20 får du kanskje 6000 på skjerm( holder til 19" LCD, tror jeg), og likevel en über1337 pc... Spørs hva du har fra før da... budsjettet er forøvrig dritbra Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Når det gjelder cpu ville eg ha gått for Amd 64 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Ang. harddisk: Skal du ha masse lagringsplass eller god fart, eller ein kombinasjon? Skal du ha litt fart på det så er ein Raptor fin. Det kjem ut eit par heilt nye skjermkort om 1-2 mnd som såklart vil koste 4-5000. Da vil dagens beste kort forhåpentligvis synke i pris, som er gunstig. Du får ein ekstremt bra PC for 18-20k altså. Lenke til kommentar
TJ Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Cupkjøler: ?? (en som holder cpu`en ca under 40 grader..Kjøper kansje vannkjøling i framtiden.) Siden du skal slenge i så mye som 18000-20000kr så ville jeg brukt noen tusen på vannkjøling i samme slengen Lenke til kommentar
norrick Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Hvorfor kjøpe et nettverkskort i tillegg når det er integrert 1Gb NIC på hovedkortet? Skjermkort? Det skjer såpass mye nå at det kansje er vanskelig å svare på, vent og se! Harddisker? 2 stk. Western Digital Raptor 73,4 GB (WD740GD)i RAID0 er ikke å forakte. Skal du klokke "litt" og ha et high-end system så bør du kansje vurdere vannkjøling som andre nevnte, kjøler meget bra og støyer veldig lite sammenlignet med tradisjonell kjøling. CPU? Hmm, hvorfor ikke stase på et AMD 64 system? Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Greit du sikler litt nå på utstyr og alt dette.. Men hva med å vente til du faktisk står der med penga eller minibank-kortet ferdig oppfylt føre du planerer litt? Det er store sjanser for at det vil komme mye nytt, det vil komme nye standarder, og prisene kommer nok til å falle på en god del av det utstyret du sikler på idag. Liten oppfordring til alle som har planer om å kjøpe pc: I stedet for å planere hva dere skal bygge i fremtiden med nåværende deler som finnes, hva med å vente til dere kan realisere den planen og heller da legge ut en post om hva dere skal kjøpe og sånt? Lenke til kommentar
notarget Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Skal du ha det råeste skjermkortet sa du? Vent 1-2mnd da kommer det nye modeller fra Nvidia og Ati. Lenke til kommentar
bensinkanna Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Det hovedkortet du har valgt har intigrert nettverkskort som er like raskt som det eksterne du ville kjøpe. La være å kjøp nettverkskort eller kjøp et gbit-nettverkskort. Men du vil ikke merke så alt for mye forskjell, siden vanelige hder ikke går raskere enn 100-150mbit. Lenke til kommentar
Mellet Skrevet 21. april 2004 Forfatter Del Skrevet 21. april 2004 (endret) Mente at jeg skulle ha AMD 64 ikke det andre .. Skrev bare litt feil... Ja-a.. Får vente å se hvilke nye skjermkort som kommer KAnsje jeg kjøper vannkjling i samme slengen Glemte helt at det var intrigert nettverkskort.. Så det skal jeg ikke køpe extra med Endret 21. april 2004 av Mellet Lenke til kommentar
Purify Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 (endret) Hvorfor kjøpe et nettverkskort i tillegg når det er integrert 1Gb NIC på hovedkortet? Skjermkort? Det skjer såpass mye nå at det kansje er vanskelig å svare på, vent og se! Harddisker? 2 stk. Western Digital Raptor 73,4 GB (WD740GD)i RAID0 er ikke å forakte. Skal du klokke "litt" og ha et high-end system så bør du kansje vurdere vannkjøling som andre nevnte, kjøler meget bra og støyer veldig lite sammenlignet med tradisjonell kjøling. CPU? Hmm, hvorfor ikke stase på et AMD 64 system? Ikke mulig å ha mer rett. Men husk trådstarter, da må du bytte hovedkort Endret 21. april 2004 av Purify Lenke til kommentar
marcen Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Okey... Nå til konmirmasjon får jeg 30 000. Hvordan vet du det? Har du gått rundt og spurt? Tenk om du får masse gavekort og sånt! Tenk om du får 10000 på sperret konto! Aldri vær sikker på å få mer enn 15000 på komf som kan brukes fritt!! Lenke til kommentar
Mellet Skrevet 21. april 2004 Forfatter Del Skrevet 21. april 2004 Er sikker på å få 30 000.. SKal ikke konfiremere meg så får det har jeg avtalt med faren min at jeg skal få 30 000 Lenke til kommentar
insider Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Kommer sikkert ganske mye nytt før sommern da, vent å se hva som kommer, ellers får du en phet pc til 30k nesten bedre å bruke 20 å ha 10k til å oppgadere for senere. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Du burde heller vente til du skal kjøpe, siden priser detter, nye produkter kommer og alt sånt. Så når du har pengene og er klar til å kjøpe så vil det bli mye lettere da nye kort fra ATi og nVidia har kommet i butikkene og f.eks nForce3 250GB Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Er sikker på å få 30 000.. SKal ikke konfiremere meg så får det har jeg avtalt med faren min at jeg skal få 30 000 Å fy da, 30000kr? Snill pappa. Ellers er nok AMD 64 system + nforce 3 250, OCZ ram, Seagate Harddisker, 9800XT er bra basis oppsett. Lenke til kommentar
eln Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 host opp denne tråden når tiden er inne du . Vannkjøling er det vel liten vits i på ett AMD64 system pga at det er vel heller lite å gå på når det gjelder klokking? Lenke til kommentar
Purify Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Ta å sleng i alle 30 000 å kjøp deg et dual-system med 2x AMD Opteron 64-bits, en raptordisk, 9800pro/xt, et fett lian li-kabinett, 19" LCD osv. Da skal du bli fornøyd da! Lenke til kommentar
Sneglen Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 host opp denne tråden når tiden er inne du . Vannkjøling er det vel liten vits i på ett AMD64 system pga at det er vel heller lite å gå på når det gjelder klokking? Hva med lyd? Vannkjøling = meget lydløst. Ta å sleng i alle 30 000 å kjøp deg et dual-system med 2x AMD Opteron 64-bits, en raptordisk, 9800pro/xt, et fett lian li-kabinett, 19" LCD osv. Da skal du bli fornøyd da! Ikke dumt det, men jeg tror det er lurest å bruke innenfor de grenser som allerede er satt opp. Men med 2x246 for eksempel hadde det jo blitt bra ytelse, ingen tvil om det, men det er kanskje overkill for hva trådstarter ønsker? Ikke gå for 9800 til sommeren, Next-Gen fra ATI og nVidia vil nok gi mer kraft Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå