MrLee Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 (endret) okei, liten case...har en fil tjener som opp til igår fungerte fint. så idag fikk jeg ikke lengre tilgang til den via remote desktop. alle vifter sviver, og nettverkskort er det lys i når kabel blir tilkoblet, men lite annet. HW: XP1800+ klokket til 1150mhz (100fsb) 1x512MB twinmos PC2700 MSI KT3 Ultra 2 (eller noe slikt) 16mb Voodoo 3 AGP skjermkort - blir ikke brukt 40GB Seagate 5600rpm - os disk 80GB Samsung 5600rpm - lagring cheap ass nettverkskort og sist: billig Q-tec kabinett med tilhørende strømforsyning. det skal være sagt at jeg åpnet q-tec PSU'en og installerte min egen 19dB papst vifte som jeg vifte regulerte. det har uansett hele tiden vært god luftgjennomstrøming i kabinettet. CPU har en 19dB igloo vifte, med viftestyring, og har holdt max 50 grader de siste 4 mnd. eller mer. Serveren står og summer under bordet til vanlig, uten keyboard eller mus eller skjerm tilkoblet (altså bare strøm og nettverkskabel). når jeg restarter serveren kommer det vanligvis en pipelyd fordi den ikke har mus/tastatur, men den har fortsatt. Nå skjer det ingenting. ikke en eneste lyd fra den. Jeg koblet til skjerm, men den går i hvile modus. jeg prøvde å koble fra begge harddiskene for å se om det hjalp, men ingenting, svart skjerm og ingen lyd fra HK ved power on...noe som får meg til å tro at HK er gåent.... noen andre som har en bedre ide? edit: har i senere tid fått vite at å sette ned vcore på cpu var en dårlig ide, og det er derfor CPU er gått adundas. Endret 21. april 2004 av MrLee Lenke til kommentar
maGic^ Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Gadd ikke lese alt du skrev, jeg tar hensyn til topic heller. Det kan hende at du har koblet power-on ledningen feil på hovedkortet som går ut fra strømforsyningen. Ledningen er surret rundt og rundt av to smale ledninger, den ene er svart og den andre grønn. Hvertfall med Chiftec strømforsyninger. Sjekk om du har koblet denne rett, det skal gjøre susen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå