Gå til innhold

Problemer med BIOS

krisk17

Anbefalte innlegg

Har en PC her med et ABIT KR7A-133 som jeg måtte resette BIOSEN med CMOS jumperen. Når jeg da skrur på pc'en kommer det CPU unworkable for da blir cpu'en stilt tilbake til default hastigheter. Men når prøver og komme inn i BIOS blir skjermen bare svart og jeg må restarte pc'en. Kommer heller ikke inn i WIndows..

Noen forslag?

Og har resatt CMOS flere ganger uten hell :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta ut begge ATX'ene, sett jumpern på reset CMOS, ta ut batteriet, og la det hele stå sånn i 3 timer før du setter det tilbake, hvis ikke det funker, ta ut CPU'en og sjekk om kjernen er knust eller noen pinner er bøyd.

Ser alt fint ut, og det fortsatt ikke funker, tar du ut HK og sjekker etter støv og hårstrå under det, dette kan forårsake kortsluting som fører til at pc'en henger seg.

Fungerer ingenting av dette ville jeg tatt med pc'en til en databutikk..

Lenke til kommentar
Ta ut begge ATX'ene, sett jumpern på reset CMOS, ta ut batteriet, og la det hele stå sånn i 3 timer før du setter det tilbake, hvis ikke det funker, ta ut CPU'en og sjekk om kjernen er knust eller noen pinner er bøyd.

Ser alt fint ut, og det fortsatt ikke funker, tar du ut HK og sjekker etter støv og hårstrå under det, dette kan forårsake kortsluting som fører til at pc'en henger seg.

Fungerer ingenting av dette ville jeg tatt med pc'en til en databutikk..

3 timer er vel ikke nødvendig. Det står litt i brukermanualene til Abit om cmos-reset. Du kan ta ut strøm og batteri, samt bytte posisjon på cmos jumperen. 5 min etterpå er alt satt til samme innstilling som fra fabrikk.

Hvis ikke dette virker er det noe galt med biosen din, badflash?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...