jeskeide Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Jeg har generert en side på bakgrunn av en del spørringer mot databasen... og i det jeg står på denne siden vil jeg ha en knapp som sier send denne siden på mail. og når jeg trykker på denne knappen skal jeg bare skrive inn adressen jeg vil sende siden til. er dette mulig ? og eventuelt hvordan ? Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Mener du liksom sånn tips-en-venn-funksjon? Eller sende hele siden i HTML-format på mail? Hvis det er førstnevnte kan du finne masse sånne script på hotscripts.com Lenke til kommentar
???????? Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Ta en liten kikke på funksjonen mail() Lenke til kommentar
jeskeide Skrevet 21. april 2004 Forfatter Del Skrevet 21. april 2004 sende hele siden i HTML format på mail... Lenke til kommentar
???????? Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Du kan fortsatt bruke mail() funksjonen. Et lite tips, slik at du slipper å lage html koden på nytt er å bruke ob_start(). Ta et kikk på eksemplene i manualen rundt disse to funksjonene. Lenke til kommentar
eXZire Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Som vedlegg eller at du bruker HTML i selve meldingen? Om det er sistnevnte er det ikke sååååå mange som har støtte for html i mailene.. ihvertfall ikke som standard (Bare så du vet det ) Lenke til kommentar
???????? Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 (endret) Som vedlegg eller at du bruker HTML i selve meldingen? Om det er sistnevnte er det ikke sååååå mange som har støtte for html i mailene.. ihvertfall ikke som standard (Bare så du vet det ) Har du noen statistikk på det? Motsier det absolutt ikke, mange mail programmer som ikke har støtte for HTML. Det begynner å bli en del stoer sider som forventer at alle kan lese HTML mail så det skulle vært spennende hvis noen hadde noen tall på det. Uansett så er det enkelt å løse, hvis man setter headeren til multipart/alternative og lager en HTML versjon med innholdet, og i tillegg lager en tekst versjon med mailen i bare tekst eller en melding om at mailen ikke kan vises korrekt. EDIT: det finne en artikkel om hvordan man sender både hml og tekst mail på zend.com - tror den ligger under tips, hvis ikke finnes det sikkert mange på google.com også. Endret 21. april 2004 av ???????? Lenke til kommentar
jeskeide Skrevet 21. april 2004 Forfatter Del Skrevet 21. april 2004 så er d desverre slik at selv om du sier d er enkelt så er ikke d synonymt med at jeg får det til..... Lenke til kommentar
eXZire Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Som vedlegg eller at du bruker HTML i selve meldingen? Om det er sistnevnte er det ikke sååååå mange som har støtte for html i mailene.. ihvertfall ikke som standard (Bare så du vet det ) Har du noen statistikk på det? Motsier det absolutt ikke, mange mail programmer som ikke har støtte for HTML. Det begynner å bli en del stoer sider som forventer at alle kan lese HTML mail så det skulle vært spennende hvis noen hadde noen tall på det. Har ingen tall på det nei, var vel mer eller mindre litt erfaring men det er ihvertfall ikke en hemmelighet at det er mange som ikke har støtte for html da kan man si Lenke til kommentar
???????? Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 så er d desverre slik at selv om du sier d er enkelt så er ikke d synonymt med at jeg får det til..... Hva er det du ikke får til? Litt vansklig å hjelpe deg hvis du ikke sier hva som er feil Lenke til kommentar
jeskeide Skrevet 22. april 2004 Forfatter Del Skrevet 22. april 2004 Jeg har dette scriotet som jeg kan sende mail med fra siden. <?php $emne =; $mottaker =; $melding =; $fra =; if ($emne == "" || $mottaker == "" || $melding == "") { echo "<h2>Feil!</h2>"; echo "<p>Eposten kan ikke sendes fordi du ikke har fylt inn de nødvendige feltene.</p>"; echo "<p><a href=\"javascript:history.back(1)\">Tilbake</a></p>"; } if(mail($mottaker, $emne, $melding, $fra)) { echo "<p>Mailen ble send. Webmasteren vil få din beskjed om kort tid</p>"; }else{ echo "<h2>Feil! Det oppsto feil under sending av mailen</h2>"; echo "<p>Vennligst prøv på nytt.</p>"; echo "<p><a href=\"javascript:history.back(1)\">Tilbake</a></p>"; echo "<p>Hvis problemet fortsetter trykk <a href=\"mailto:[email protected]\">her</a>"; //din mail adr } ?> men hvordan jeg skal klare å sende den websiden jeg står på aner jeg ikke. så viss du kunne hjulpet meg med d så hadde d vært supert Lenke til kommentar
???????? Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Vil du sende selve siden eller en link til side? Hvis du vil sende en link: Ta en kikke på $_SERVER['PHP_SELF'] Lenke til kommentar
jeskeide Skrevet 22. april 2004 Forfatter Del Skrevet 22. april 2004 Vil helst sende selve siden Lenke til kommentar
???????? Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Du kan lese inn hele side med ob_start(), eventuelt bytte ut images/bilde.jpg med full adresse hvis det ikke er full adresse i html koden. Det samme med linker! Så sender du siden med mail() Lenke til kommentar
RipZ- Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Husk også å inkludere riktige meldingshoder. Du kan lese om dette i kommentarene i manualen for mail(). Lenke til kommentar
eXZire Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Hum, så en side i en annen tråd, test om dette funker: http://www.project09.com/tutorials/PHP/php-email/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå