theDurkan Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Tror jeg har PC2100 på rammen min. eller om det kunen være pc2300. Det er ivertall 512 MB RAM på denne pcen, og det kjører nesten glatt i spill som PoP og Halo. Men i det siste så lagger alle spill. Jeg ser på ramvirksomheten, og rammen som blir brukt er nesten 400 MB hele tiden. Spiller CC generals nå, og det lagger, selv om jeg har pc langt over systemkravene. Har Sapphire Radeon 9600 256 MB. Tror kanskej jeg trenger å kjøpe nytt minne, eller holder pc2100/pc2300 en stund til på spillmarkedet idag? RAmmen kjører høyt selv om jeg ikek kjører noen aplikasjoner. Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Så lenge hovedkortet ditt ikke kjører noe høyere enn 266Mhz buss så er det ingenting og hente på raskere ram. Mere ram derimot Lenke til kommentar
Hellslayer Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Den rammbrikken der begynner nok å bli ganske avlegs, og det er nok den som er en flaskehals i systemet ditt (Uten at jeg har sett på spec dine) En PC3200 er det du "trenger" (Du trenger det jo strengt tatt ikke, men det er en fordel hvis du vil spille de nyeste spilla (nesten) helt laggfritt Forslag til ny rammbrikke.. Lenke til kommentar
Hellslayer Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Så lenge hovedkortet ditt ikke kjører noe høyere enn 266Mhz bussså er det ingenting og hente på raskere ram. Mere ram derimot Sjekket ikke dette jeg, men da kan vi vel like så gjerne anbefalle en liten oppgradering av hk også da? Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 hovedgrunna til lag er skjermkortet som ikke er så veldig bra men helt greit. en xt versjon eller 9800pro versjon vil nok være en stor oppgradering. ytelse du kan hente på minneoppgradering i hastighet er ikke så veldig mange prosent... men å kjøpe en brikke til vil nok være lurt Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 21. april 2004 Forfatter Del Skrevet 21. april 2004 Hmmm. Nytt hk er på vei allerede. Abit nf7 og amd athlon 3000. Skal flashe til XT når kjøeren kommer så kortet kommer vel ikke til å bli så dårlig. Særlig ikke i Generals. Lenke til kommentar
Deidei Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 (endret) Hmm..har en PC2100 rambrikke selv, har 9800Pro og XP2000 på et MSI KT3 kort. Kan bare oppgradere til 2700, ville det hjelpet på min ytelse? Endret 21. april 2004 av Stilus Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Hmm..har en PC2100 rambrikke selv, har 9800Pro og XP2000 på et MSI KT3 kort. Kan bare oppgradere til 2700, ville det hjelpet på min ytelse? Bare om du får overklokka prosessoren din til 333MHz bus. Ytelsen vil ikke bli så mye bedre. Lenke til kommentar
torkelma Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Tror jeg har PC2100 på rammen min. eller om det kunen være pc2300. Det er ivertall 512 MB RAM på denne pcen, og det kjører nesten glatt i spill som PoP og Halo. Men i det siste så lagger alle spill. Jeg ser på ramvirksomheten, og rammen som blir brukt er nesten 400 MB hele tiden. Spiller CC generals nå, og det lagger, selv om jeg har pc langt over systemkravene. Har Sapphire Radeon 9600 256 MB. Tror kanskej jeg trenger å kjøpe nytt minne, eller holder pc2100/pc2300 en stund til på spillmarkedet idag? RAmmen kjører høyt selv om jeg ikek kjører noen aplikasjoner. CC generals krever noe infernalsk. Det er tegn til hakking på min maskin med alt av grafikk satt på maks. Se profil for maskin. Tror ikke det å bytte hastigheten på ramen gjør susen. Kommer litt an på hva slags prosessor du har. f.eks. en AMD XP2200+ dytter ikke like bra unna til skjermkortet ditt som en XP3200+. Store forskjeller ute og går. Dessuten 512 mb ram blir i mange sammenhenger litt lite..... Lenke til kommentar
Steikern Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 jeg ville ha kjøpt meg nytt minne vis jeg hvar deg jeg! Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 jeg ville ha kjøpt meg nytt minne vis jeg hvar deg jeg! Hvorfor? Han må bytte ut noen komponenter om han skal få utnyttet en nyere og raskere minnebrikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå