bræibånn Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Holder på med å sette opp et trådløst aksesspunt i nettverket på jobb. Har et spørsmål hvis noen har lyst til å hjelpe meg.. Skal jeg sette IP adresse på routeren (aksesspunktet)? Eller motta automatisk? Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 den kan du godt motta automatisk.. viktigere er det å ha kontroll på kryptering. Lenke til kommentar
bræibånn Skrevet 22. april 2004 Forfatter Del Skrevet 22. april 2004 Dette dreier seg om et eksisterende LAN, det er bare fire brukere som har trådløs, får aksesspunktet IP adresse fra DNS serveren vår? Slik at alle holder seg på samme nett? Lenke til kommentar
Novise Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 "Dette dreier seg om et eksisterende LAN, det er bare fire brukere som har trådløs, får aksesspunktet IP adresse fra DNS serveren vår? Slik at alle holder seg på samme nett?" Ja, det er i prinsippet ingen forskjell på de brukerne i nettet som er tilknyttet med kabel og de som er tilknyttet via trådløs. Husk å bruke kryptering" Lenke til kommentar
bræibånn Skrevet 22. april 2004 Forfatter Del Skrevet 22. april 2004 Flott!! Men ett spm til når det gjelder kryptering. Må de trådløse klientene ha nettverkskort som støtter den krypteringen jeg velger å ha? Lenke til kommentar
Novise Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Selfølgelig må de det, men de trenger ikke være fra samme produsent! Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 aksespunktet får ip-adresse fra DHCP serveren, ikke DNS serveren. Lenke til kommentar
bræibånn Skrevet 23. april 2004 Forfatter Del Skrevet 23. april 2004 Ja selvsagt.... Takker for alle svar Nå fungerer alt heelt toppers Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå