nrams Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Noen som vet hvordan jeg kan sette bakgrunnsfarge på de forskjellige radene i en JTable ? Jeg har prøvd med prepareRenderer men den fungerer ikke slik som jeg vil. Hvertfall ikke funnet logikken enda Caset er det at jeg har en JTable og DefaultTableModel med x antall kolonner, og i den ene kolonnen har jeg sortering på f.eks: 1..1..2..2..3..3..4..5..6..6osv Det jeg vil er å sette forskjellige farge på de med ulike nummer. En funksjon som f.eks: addRow ( data[], Color ) hadde vært genialt... Men om det er noen som vet hvordan jeg kan sette bakgrunnsfarge på sorteringskolonnen hadde dette også vært fint. Kolonneverdier: 1..1..3..3..5..6..9..10..10 Her vil jeg f.eks. ha hvit bakgrunn på 1,1 , 5, 9 og grå bakgrunn på 3,3, 6, 10,10 Evt er at jeg kan velge begge radene når de blir trykket... Ikke SingleSelection, men at de som har like tall blir valgt når en trykker de. Noen som har forslag ? På forhånd takk Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Tror du må bruke en TableCellRenderer, du bruker da en f.eks en JLabel i hver celle. getTableCellRendererComponent har row og col som argument, så velger du bakgrunnsfarge ut fra disse. Du finner en tutorial her: http://java.sun.com/docs/books/tutorial/ui...ents/table.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå