gautem Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Hei Jeg har planer om å lage meg en liten server. Da den skal stå på hybelen min som jeg også sover i, skulle jeg gjerne hatt den så stille som mulig, samt bruke litt lite strøm. Den skal kun stå som mailserver + div småting for meg, så jeg trenger ikke så mye cpu og slikt. Dermed tenkte jeg en mini-itx med via-prossessor måtte være tingen. VIA EPIA M10000, m/Via C3 CPU 1000MHz Mini-ITX,DDR,VGA(Nehemiah core ), Tv-Out Jeg lurte på å kjøpe et slikt hovedkort, og 256 mb ram til. Harddisk har jeg noen av liggende fra før, så jeg tenkte en av disse fikk duge foreløpig Men jeg trenger en strømforsyning. tastatur, mus, skjerm og cdrom tenker jeg bare å koble til under installasjon, for så å styre alt remote. Kabinett tenkte jeg kanskje jeg skulle bygge selv. Jeg er nemlig litt inspirert av http://www.mini-itx.com/. Dersom noen har råd til hvordan jeg kan gjøre denne så stille som mulig er jeg svært takknemlig. Jeg vil helst ha alt med så få vifter som mulig. Dersom det finnes noen andre alternatvier for å få en stille maskin til en rimelig pris er jeg også svært intressert, men den må være ganske liten, da hyblen min ikke rommer så mye mer. På fohånd takk, Gaute Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå