darkness| Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 (endret) Jeg har nettopp flyttet til en hybel som er en del av en tomannsbolig. I forbindelese med dette skal det nå legges inn Internettlinje fra NGT. På grunn av at det ikke er telefonlinje inn til hybelen min, skal Internettlinjen legges inn til ene delen av tomannsboligen. Derifra skal det kjøres trådløst ned en etasje fra meg, og til andre delen av tomannsboligen. Det vil da bli 3 PC'er som skal inn på samme Internettlinje og alle skal kjøres over det trådløse nettverket. Den trådløse routeren fra NGT er etter hva jeg har hørt ganske dårlig. Siden den skal stå oppe hos huseieren, og abbonementet ikke står på meg, kommer jeg ikke til å investere i noe nytt utstyr. Det jeg ønsker er litt info og erfaringer med denne routeren. 1. Er routeren så crappy som jeg har hørt? 2. Har den et webgrensesnitt? 3. Hvordan er det å konfigurere den? Jeg tenker da på at det faktisk er NGT som leier den ut, og de vanlige netopiarouterne de leier ut (ikke trådløse) har stengt av det meste. 3. Hvilke muligheter har jeg til å sikre nettet? En jeg snakket med sa at det ikke var mulig å bruke mac-filter Jeg er klar over at jeg kanskje har skrevet litt mye her nå, men håper noen tar seg tid til å gi noen tilbakemeldinger likevel Endret 21. april 2004 av darkness| Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå